moda-tekstil HABERLERi

Standard Post with Image

İTHİB Uluslararası Kumaş Tasarım Yarışması Finali Moda Dünyasını Buluşturdu

2005 yılından bu yana Türk Tekstil Sektörünün yaratıcı gücünün yükselmesi, yetenekli gençlerin sektöre hızla kazandırılması ve özgün tasarımlar yaratılarak katma değeri yüksek ürünlerin ihraç edilmesi amacıyla düzenlenen 14. İstanbul İTHİB Uluslararası Kumaş Tasarım Yarışması’nın finali Raffles İstanbul’da gerçekleşti. İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz’ün ev sahipliği ile Tuvana Büyükçınar Demir’in organizasyonunu yürüttüğü, İTHİB tarafından düzenlenen geceye aralarında Azra Akın, Ebru Akel, Burcu Kara, Tuğçe Bayat, Yasemin Taciroğlu, Nefise Karatay, Sitare Akdilek, Günseli Kato, Emel Ayaydın, Zeynep Üstünel ve Jale Balcı’nın bulunduğu iş, sanat ve cemiyet hayatından çok sayıda davetli katıldı. Moda dünyasının önemli tasarımcıları ve influencerları geceye katıldı Final gecesine Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin düzenlediği Design Week Turkey’de yer alarak bilgilerini moda – iş dünyasıyla paylaşan Sertaç Ersayın, Jasjit Sing, Pia Pia, Alice Pegna, Ece Yalım ve Chun Ju Tseng gibi moda dünyasının önemli tasarımcıları ve influencerları arasında kabul edilen isimlerin katılımı damga vurdu.   Kaynak: https://www.maxihaber.net/14-istanbul-ithib-uluslararasi-kumas-tasarim-yarismasi-finali-moda-dunyasini-bulusturdu/
Devamını Oku
Standard Post with Image

Türk tekstili yerli ve milli üretimle dünyada söz sahibi olacak

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı (BEBKA), Bursa Teknoloji Koordinasyon ve Ar-Ge Merkezi (BUTEKOM) ve TÜBİTAK iş birliğiyde düzenlenen "Techxtile Start-Up Challenge" başladı. Açılışta konuşan Sanayi ve Ticaret Bakanı Mustafa Varank, "Birden çok paydaşın katkısıyla geçekleşen bu program; yenilikçi fikirlerin yatırımcıyla buluşmasına, firmalar arası verimli etkileşime ve uluslararası ortaklıklara kapı aralayacaktır. Tekstil sektörü istihdam ve ihracatta gururumuz. Sektörü daha da ileri taşımak adına ciddi destek veriyoruz. Katma değerin artması çok önemli. Bu organizasyonlar da bu amaca hizmet ediyor. Finale kalan girişimcilerden dereceye girenler mutlaka önümüzdeki günlerde başarılı işler ortaya koyacaktır" dedi.   Kaynak: http://www.yenihaberden.com/turk-tekstili-yerli-ve-milli-uretimle-dunyada-soz-sahibi-olacak-1223645h.htm
Devamını Oku
Standard Post with Image

İstanbul Kids Fashion Fuarı Uluslararası Ziyaretçi Akınına Uğradı

2019 yılının ilk 6 ayında yaklaşık yüzde 25 oranında büyüyen anne, bebek, çocuk hazır giyim ve aksesuarları sektöründe yüzler İstanbul Kids Fashion Fuarı ile gülüyor. 26-29 Haziran tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi'nde ziyarete açılan fuar, uluslararası ziyaretçi akınına uğradı. İstanbul Kids Fashion Fuar Direktörü Hatice Dinçer, bir önceki yıla göre ziyaretçi rakamında yüzde 35 artış sağlandığını, en yüksek sayıda ziyaretçi gelen ilk 5 ülkenin Rusya, Ukrayna, Cezayir, Filistin ve Yunanistan olduğunu açıkladı. Dinçer, 4 günde 80 ülkeden 5 binin üzerinde ziyaretçi katılımı beklendiğini ifade etti. 0-16 yaş arası grubu 2019&2020 sonbahar-kış sezonuna yönelik bebek çocuk giyim, abiye, pijama, iç çamaşırı, çorap, aksesuar, ev tekstili, mobilya gibi tüm alt sektörlerden geniş yelpazede ürünlerin sergilendiği fuarda ayrıca, Rusya, Ukrayna, Moldova, Belarus, Kırgızistan, Gürcistan, Lübnan, BAE, Kuveyt, Cezayir, Ürdün, Suudi Arabistan ve Yunanistan'tan 41 kişilik Alım Heyeti katılımcı firmalarla görüşmeler gerçekleştirdi.   Kaynak: https://www.haberler.com/istanbul-kids-fashion-fuari-uluslararasi-12187530-haberi/    
Devamını Oku
Standard Post with Image

Bebek ve çocuk giyimcilerinin rotası Polonya

Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin yüzde 80’ini tek başına karşılayan Bursa, ihracatla büyüme yolculuğunda rotasını bu kez Avrupa’nın lojistik merkezi konumundaki Polonya’ya çevirdi. 130’a yakın iş insanı, Varşova’da ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi. Ticaret Bakanlığı’nın destekleriyle sektöre yönelik 2 ayrı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesi’ni (UR-GE) yürüten Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), şimdiye kadar ABD, Afrika, İran, Kırgızistan ve Kazakistan gibi önemli pazarlarda sektörün açılımına öncülük etti. ‘Juniokids’ kurumsal markası ile faaliyetlerini sürdüren bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün 11. yurt dışı programı ise Avrupa Birliği’nin en dinamik ve en hızlı büyüyen ülkelerinden Polonya oldu. Bursalı 60’ı aşkın firmadan yaklaşık 130 iş insanı, Polonya’nın başkenti Varşova’da B2B organizasyonu gerçekleştirdi. “Polonya, Avrupa için geçiş kapısı”   Kaynak: https://www.businessworldglobal.com/bebek-ve-cocuk-giyimcilerinin-rotasi-polonya/
Devamını Oku
Standard Post with Image

Moda otoritelerinin gözü Türkiye’de

Türkiye’de moda dünyası son 10 yılda atağa geçerek büyük bir gelişme kaydetti. Öyle ki birçok Türk tasarımcı aldıkları kredi ve teşviklerle küçük işletme olarak başladıkları sektörde dünya devleriyle yarışan markalar haline geldi. Türk tasarımcıların dünyaya açılmasıyla İstanbul, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere birçok müşteri grubunun da en gözde moda duraklarından biri oldu. Türk moda dünyasının bu cazibesini ve ağırlığını pekiştiren ise Türk modacıların tasarımlarını giyen dünyaca ünlü yıldızların sayısının her geçen gün artması oldu.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Bu sokakta neler oluyor?

Butik çiçekçiler, ‘hip’ kafeler, butikler, plak dükkânları... Burası İstanbul’un yeni cazibe merkezi Ahmet Fetgari Sokak. Sakinlerinin ‘arka sokak’ olarak tanımladığı, kendi halinde bir mahalle nasıl ‘Brooklyn’vari bir havaya büründü? İşte esnafın ve yeni sakinlerinin gözünden kısa zamanda yaşanan büyük değişim... Hafta içi Nişantaşı-Teşvikiye hattından insan manzaraları... Abdi İpekçi Sokak’ta yan yana dörtlü-beşli yürüyen elleri bol poşetli turist kafileleri, Atiye Sokak’ta ‘piyasa yapma’ gayesi içinde kısa paça pantolon ve jöleli saçlarıyla ortalığı kesen jön tayfası, Teşvikiye Caddesi’nde Hüsrev Gerede’nin başında, her süslü kapının önünde fotoğraf çeken sosyal medya bağımlıları... Ve onları yılmış gözlerle izleyen, muhtelif kafelere istiflenmiş sıkkın bir kalabalık. Bir dönem ‘cazibe merkezi’ konumundaki semt yorgun, heyecansız, bir garip istila altında...   Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/hurriyet-pazar/bu-sokakta-neler-oluyor-41174336  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Mesleki eğitimde tekstil mezunlarının istihdamı artacak

MEB ile Türk Tekstil Vakfı arasında yapılan iş birliğiyle tekstil alanında eğitim gören öğrencilerin sektörde istihdamları kolaylaşacak. Öğrencilere işletmelerde beceri eğitimi, staj imkânı sağlanacak ve bu okullardaki öğretmenlere sektörde iş başı eğitimleri düzenlenecek. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tekstil alanında ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücü yetiştirmek, mezunların istihdama erişimini artırmak ve sektörün rekabet kabiliyetini yükseltmek amacıyla Türk Tekstil Vakfı ile iş birliğine gitti. Eski Milli Eğitim Bakanlarından Türk Tekstil Vakfı Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Metin Emiroğlu ile Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer tarafından mesleki eğitimle ilgili iş birliği protokolü imzalandı.   Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/egitim/mesleki-egitimde-tekstil-mezunlarinin-istihdami-artacak-41156838  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektöründe Yüzler Gülüyor

Ekim ayında 1,6 milyar dolar ihracat ile Türkiye’nin en çok ihracat yapan üçüncü sektörü olan Hazır Giyim ve Konfeksiyon sektörü, 9-12 Ocak 2019 tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi – CNR Expo’da 36’ncısı düzenlenecek Uluslararası İstanbul CBME Türkiye Anne, Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuarı’nda buluşmaya hazırlanıyor. Fuara,125 ülkeden, 300 katılımcı, 750 marka ile 18 bini aşkın profesyonel ziyaretçi katılımı bekleniyor. 600 milyon TL ekonomik büyüklüğe ulaşan bebek ve çocuk giyimi, ülkemizde ve global pazarlarda hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün en yüksek büyüme potansiyeline sahip alt sektörü olarak dikkat çekiyor. Sektörün Ekim ayında anne bebek çocuk ürünleri alanında bir dünya markası olan ve Türkiye dışında Çin, Hindistan ve Singapur’da düzenlenen 36.Uluslararası İstanbul CBME Türkiye Anne, Bebek ve Çocuk Ürünleri Fuarı’nda biraraya geleceğini ifade eden UBM ICC Marka Direktörü Hatice Dinçer,“212 ülkeye yapılan 17 milyar dolarlık toplam hazır giyim ihracatı içinde bebek giyimi yüzde 1,6 paya sahip olurken, sektörün yıllık ekonomik büyüklüğü 600 milyon TL’ye ulaştı. Türkiye, Ekim ayında ülke olarak Cumhuriyet tarihimizin en yüksek ihracat rakamlarına ulaştı. Hazır Giyim ve Konfeksiyon sektörünün 1,6 milyar dolar ihracat ile en çok ihracat yapan sektör olmasını çok memnuniyet verici buluyoruz” dedi.   Kaynak: https://www.akilligundem.com/hazir-giyim-ve-konfeksiyon-sektorunde-yuzler-guluyor/
Devamını Oku
Standard Post with Image

Kriz tekstil sektörüne yaradı: İhracat rekoru

İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği, Ekim ayında 939 milyon dolarlık rekor ihracat gerçekleştirdi. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği, Ekim ayında 939 milyon dolarlık rekor ihracat gerçekleştirdi. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği'nden (İTHİB) yapılan açıklamaya göre, birlik, sadece Ekim ayı içerisinde 175 ülkeye gerçekleştirdiği 939 milyon dolarlık ihracat ile Cumhuriyet tarihi rekoru kırdı. İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, "İTHİB olarak sadece Ekim ayı içerisinde 175 ülkeye gerçekleştirdiğimiz 939 milyon dolarlık ihracat ile Cumhuriyet tarihi rekoru kırdık. 2018 yılı ekim ayı ihracatı tüm zamanların en yüksek ekim ayı ihracat rakamı oldu" ifadelerini kullandı. Açıklamada görüşlerine yer verilen İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, tekstil ve hammaddeleri sektöründe Ekim ayı cumhuriyet rekoru kırdıklarını belirterek, "İTHİB olarak sadece ekim ayı içerisinde 175 ülkeye gerçekleştirdiğimiz 939 milyon dolarlık ihracat ile Cumhuriyet tarihi rekoru kırdık. 2018 yılı ekim ayı ihracatı tüm zamanların en yüksek ekim ayı ihracat rakamı oldu. 2018 yılının sonuna kadar bu rakamların artacağını düşünüyorum. Türk tekstil sektörü olarak dünya modasına yön verebilecek güce sahibiz. Türkiye için dış ticaret açığını azaltmak önemli, bunun için de ihracatımızı daha da artırmalıyız" ifadelerini kullanıyor.   Kaynak: http://egelobisi.com/kriz-tekstil-sektorune-yaradi-ihracat-rekoru/9556/
Devamını Oku