Lasiad

Laleli’ de Festival Zamanı

Blog Single

Tekstil ve modanın kalbi olan Lalelide sokaklar festival alanına döndü. Gelenekselleşen ve bu yıl 7.si düzenlenen Laleli Fashion Shopping Festival, 6 Ağustos Pazartesi günü start verdi.12 Ağustos’a kadar süren festivale 4 ülkeden 200 alıcı geldi.

Rusya, Ukrayna, Kazakistan ve Polonya başta olmak üzere çevre ülkelerin yoğun ilgi gösterdiği festivalde 30 farklı firmanın standı yer aldı. 

Laleli, 7 milyar dolarlık ihracat rekoruna koşuyor

Festival açılışında konuşan LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Gıyasettin EYYÜPKOCA, 2018’e çok iyi bir başlangıç yaptıklarını belirterek, ilk 6 ayda Türkiye’nin toplam ihracatı yüzde 7,4 artarken biz aynı dönemde yüzde 30’luk bir artış yakaladık. Ocak – Haziran döneminde Laleli’den 3,5 milyar doları aşkın ihracat gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Festivalimizde yapılacak iş bağlantıların yaratacağı sinerji ile 2018’i 7 milyar dolar civarında bir ihracat ile kapatacağız” dedi.

 

40 Üretici Firma, 200’ü Aşkın Alıcı, Binlerce B2B Görüşme Fırsatı

“İstanbul’un güzide alışveriş ve moda merkezlerinden biri olan Laleli, 2017’yi 5,8 milyar dolar ihracat ile kapattı. Elbette çok daha fazlasını yapabiliriz. Laleli’nin mevcut potansiyelini en verimli şekilde kullanmak, ülkemize daha fazla döviz kazandırabilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Bu yıl festival buyunca Rusya, Polonya, Ukrayna ve Kazakistan’dan 200’ü aşkın alıcıyı ağırlayacağız. Misafirlerimizi davet ederken yine ince eleyip sık dokuduk. Alıcılarımızın ülkelerinde en az 10 mağazaya sahip olma şartını koruduk. Ayrıca bir ilki gerçekleştirerek alıcıları B2B görüşmelere katılacak firmalarımızın en yüksek ticareti yaptığı isimler arasından belirledik. 40 üretici firmamız ile alıcılar arasında binlerce B2B görüşme gerçekleşecek. Festivalimizin ana etkinliğini oluşturan bu görüşmelerde yaklaşık 10 milyon dolarlık ticari bağlantılara imza atılacağına ve yeni ihracat köprüleri kurulacağına yürekten inanıyorum.” 

2018’in İlk Yarısında Ticaretimizde Yüzde 30 Artış Var

Gıyasettin Eyyüpkoca, Laleli ticaretinde Rusya ve çevre ülkelerden gelen turistlerin hayati önemi olduğunun altını çizdi. Rusya ile ilişkilerin parlak günlerine dönmesi ve turist sayısındaki artışın Laleli ticaretine çok olumlu yansıdığını bildiren Eyyüpkoca, şöyle devam etti:

“2018’e iyi bir başlangıç yaptık. Yılın ilk yarısında Türkiye’nin toplam ihracatı yüzde 7,4 artarken, biz aynı dönemde yüzde 30’luk bir artış yakaladık. Ocak – Haziran döneminde Laleli’den 3,5 milyar doları aşkın ihracat gerçekleştirmiş bulunuyoruz. Mevcut trend önümüzdeki aylarda da devam edecek. Festivalimizde yapılacak bağlantıların yaratacağı sinerji ile 2018’i 7 milyar dolar civarında bir ihracat ile kapatacağız. Laleli bugüne kadar en yüksek ihracata 6 milyar dolarla 2014’te ulaşmıştı. 2018’de 7 milyar dolarla tüm zamanların rekorunu kıracağız. Elbette 7 milyar dolar bizim için yeterli değil, en geç 2023’te 10 milyar dolar çıtasının üzerine çıkmak için var gücümüzle çalışıyoruz.”

Eyyüpkoca, Laleli Fashion Shopping Festival için tam destek veren Ticaret Bakanlığı,İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), İstanbul Ticaret Odası (İTO) ile İstanbul Büyükşehir ve Fatih Belediyesi ve Garanti Bankasına  teşekkür ederek plaket takdim etti.

 

Bu haberi paylaş