Arama HABERLERi

Standard Post with Image

Borusan Otomotiv Brunch ve Test Sürüşü

Borusan Otomotiv Avcılar şubesi LASİAD üyelerine özel 21 Ağustos 2013 tarihinde brunch ve test sürüşü organize etti. Etkinliğe; LASİAD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Muhammed Sancaktar, LASİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları; Ercan hardal, Erdem Soylu Karabağlı ve LASİAD Yönetim Kurulu Üyesi Rıfat Opan katıldı. Brunch’ın ardından LASİAD Yönetimi, yeni çıkan otomobillere ilişkin bilgiler alarak incelemelerde bulundu. Organizasyonda otomobiller hakkında detaylı bilgi almak ve sürüş performansını uygulamalı olarak görmek isteyen davetliler için de test sürüşü imkanı sağlandı.
Devamını Oku
Standard Post with Image

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin 25. Olağan Genel Kurulu Gerçekleşti

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM)  25.Genel kurulu 30 Haziran 2018 günü Haliç Kongre Merkezinde gerçekleşti. Başbakan Binali Yıldırım’ın katıldığı seçimli olağan genel kurula sektör temsilcileri ve TİM delegeleri katıldı. Genel Kurulu’nda konuşan Başbakan Binali Yıldırım, ekonomideki son gelişmeleri değerlendirdi. Genel Kurulda ayrıca Türkiye’nin ihracat şampiyonu firmalarına ödül verildi. 2017 yılında yaptıkları ihracatla ödül almaya hak kazanan Firmalar ve isimler şunlar; Ford Otomotiv-Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, Toyota Otomotiv Türkiye-Toyota CEO’su Hiroshi Kato, Tofaş Türk Otomobil Fab. A.Ş. - Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, Oyak - Renault Otomobil Fab. A.Ş. - Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Aoun TÜPRAŞ - Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, Kibar Dış Tic. A.Ş - Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar,  Vestel Ticaret A.Ş - Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu K8’inci Arçelik-Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, Bosch Sanayi Ticaret A.Ş - Yasin Akdere, Mercedes -Benz Türk A.Ş-Bülent Acicbe oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM), yapılan başkanlık seçiminde yeni başkan İsmail Gülle oldu. Genel Kurula LASİAD adına Yönetim Kurulu Başkan Vekili Muhammed Sancaktar katıldı.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

11. İstanbul Moda Konferansı başladı

TİM Başkanı İsmail Gülle:"Eylül ayında ithalatın ihracatı karşılama oranı yüzde 88 seviyesine çıktı. Bizim için gelişmişlik seviyesi, ithalat ve ihracatı dengelemiş, cari açık vermeyen bir ekonomi ve sonrasında da daha fazla gelişerek dış ticaret fazlası veren bir ülke olmaktır." dedi. İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe:"Markalaşma stratejik programını, konsept fuar modelini, global algı yönetimi geliştireceğiz. Ülkemizden küresel ölçekte 5 büyük hazır giyim markasının alt yapısını oluşturacağız." açıklamalarında bulundu. TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, eylül ayında ithalatın ihracatı karşılama oranının yüzde 88 seviyesine çıktığını belirterek, "Bizim için gelişmişlik seviyesi, ithalat ve ihracatı dengelemiş, cari açık vermeyen bir ekonomi ve sonrasında da daha fazla gelişerek dış ticaret fazlası veren bir ülke olmaktır." dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından Çırağan Palace Kempinski'de düzenlenen 11. İstanbul Moda Konferansı, sektör temsilcileri, moda tasarımcıları, yerli ve yabancı konukların katılımıyla bugün başladı. Bu yıl "Responsible Fashion" teması ile hayata geçirilen ve 2 gün sürecek konferansın, gerçekleşecek B2B görüşmelerle ihracatın yanı sıra iç pazar ve istihdama da büyük destek sağlaması hedefleniyor. TİM Başkanı İsmail Gülle, konferansın açılışındaki konuşmasında, Türk tekstil sektörünün son yıllarda çok yol katettiğini belirterek, her yıl düzenlenen konferansın sektöre büyük katkıda bulunduğunu söyledi. Tekstil sektörünün, otomotivden sonra Türkiye'de ikinci büyük ihracatçı sektör olduğunu anımsatan Gülle, "Tekstil sektörünün ihracatı 26 milyar dolar seviyesinde. Bu rakamları aşmamız gerekiyor. Bundan sonraki süreçte içimizden çıkan markaların yurt dışındaki çalışmalarıyla bunu yakalayacağız. Hala tekstil sektörü olarak yatırımlara devam ediyoruz. Dünyanın üçüncü büyük denim hazır giyim üreticisi olduk. Dünyanın beşinci büyük konfeksiyon üreticisiyiz. Avrupa'nın ikinci büyük tekstil üreticisiyiz. Bu kadar önemli sıfatlara sahip bu gücün daha fazlasını yapıyor olması gerekiyor. Bunu hep birlikte gerçekleştireceğiz." diye konuştu. Gülle, sektörün 1,5 dolarlık pamuğu alıp 25 dolarlar seviyesinde katma değere çıkardığını belirterek, sektörün cari açığın kapanmasına katkıda bulunduğunu anlattı.   Eylül ayı ihracat rakamlarına da değinen Gülle, hizmet ve diğer sektörel ihracat başarılarıyla gelecek dönemde yıllık 200 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmayı hedeflediklerini aktardı.Gülle, TİM olarak tasarıma ve inovasyona önem verdiklerini vurgulayarak, inovasyon ve tasarımla daha fazlasını yapacaklarını belirtti.  TİM'in ihracat yapan sektörlerin sorunlarının çözümünde iş adamlarının yanında olduğunun altını çizen Gülle, Türkiye'de ihracatçı sayısının da gün geçtikçe arttığına dikkati çekti.Gülle, "Eylül ayında ithalatın ihracatı karşılama oranı yüzde 88 seviyesine çıktı. Bizim için gelişmişlik seviyesi, ithalat ve ihracatı dengelemiş, cari açık vermeyen bir ekonomi ve sonrasında da daha fazla gelişerek dış ticaret fazlası veren bir ülke olmaktır." dedi.       "HAZIR GİYİM ENDÜSTRİMİZ İÇİN YENİ HİKAYE YAZACAĞIZ"     İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe de sektör temsilcilerinin başarılı çalışmalarıyla İstanbul'un moda merkezi, Anadolu'nun ise üretim üssü olacağını söyledi.Değer zincirinin tüm aşamalarını, dijital dönüşümle birbirine entegre edeceklerini dile getiren Gültepe, dijital dönüşümün küresel ligde tutunmak için en önemli araç olduğunu vurguladı. Gültepe, sektörde değer zincirinin her halkasında verimliliği artırabilmek için çalışmalar yaptıklarını belirterek, "Sektörün küresel algısı da bizim için çok önemli. Hazır giyim endüstrimiz için yeni hikaye yazacağız. Markalaşma stratejik programını, konsept fuar modelini, global algı yönetimi geliştireceğiz. Ülkemizden küresel ölçekte 5 büyük hazır giyim markasının alt yapısını oluşturacağız." şeklinde konuştu. Son 9 aylık ihracat verilerine de değinen Gültepe, gelecek üç ayda sektör olarak çok daha iyi bir performans sergileyerek 2018 için öngördükleri 19 milyar dolarlık ihracat hedefine yaklaşacaklarını ifade etti. "2023'TE HAZIR GİYİM İHRACATIMIZ 25 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK" TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hadi Karasu ise konferansın amacının dünyanın önde gelen modacılarını, ünlü markaların kurucularını, mucitleri, inovasyon ve teknoloji uzmanlarını sektörün temsilcileri ile İstanbul'da buluşturarak, değişen trendleri, yeni akımları, oluşturdukları vizyon, strateji eylem planını tartışmalarını sağlamak olduğunu söyledi. Konferansın ikinci gününde dünyanın büyük alım grupları ile sanayicilerin B2B görüşmeleri gerçekleştireceklerini bildiren Karasu, şunları kaydetti: "Binin üzerinde iş görüşmesinin yapıldığı bu platformda, her yıl yeni iş bağlantıları kuruluyor, mevcutlar pekiştiriliyor. B2B etkinliğimiz ihracata ve iç pazar satışına doğrudan ölçülebilir katkı sağlıyor. Hızla günlük hayatımızın bir parçası olan online satış platformlarının en büyük alım grupları ile iş birliği görüşmelerimiz sürüyor, bu satış kanalını da sektörümüzün hizmetine sunmayı amaçlıyoruz. 2023 yılında yani 5 yıl sonra, 2012 -2017 dönemi kayıplarını da telafi edebilirsek ve gelecek beş yılda da dünya ihracat artış seviyesinde büyüme gösterirsek, hazır giyim ihracatımız 25 milyar dolara ulaşacaktır. Bu hedefe ulaşabilmek için sektörümüze sunduğumuz stratejik eylem planı; kaybettiğimiz pazarları geri kazanmak ve yeni hedef pazarlara girmek, katma değer artışı sağlamak ve nihayet büyümeyi sürdürülebilir hale getirmek olmalıdır."      Kaynak : http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/11-istanbul-moda-konferansi-basladi-40975555                          
Devamını Oku
Standard Post with Image

Oyak-Renault, hibrit araçlar için motorları Türkiye'de üretecek

Türkiye’ye 100 milyon euroyu aşan teknolojik yatırım yapacak olan Oyak-Renault, hibrit araçlar için motoru Türkiye’de üretecek. Mehmet KAYA ANKARA-Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Oyak-Renault’un hibrit araçlar için motor üretimini Türkiye’de yapacağını açıkladı. Varank, Oyak-Renault Genel Müdürü Antoine Aoun’u kabul etti. Kabulün ardından verilen bilgide 100 milyon euroyu aşan tutarındaki yatırımın devlet teşvikiyle yapılacağı belirtildi. Yatırımla Türkiye’de ilk kez alüminyum motor üretilmiş olacak. Fabrikanın temeli 19 Ekim’de Bursa’da törenle atılacak. Görüşmeye yönelik bir açıklama yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, motor bloklarının yüksek teknoloji ile üretileceğinin altını çizerek, “Otomotiv sanayimiz için çok büyük bir atılım olan bu yatırım; katma değerli üretime, istihdama ve ihracata ciddi katkılar sunacak. Ayrıca cari açığın azaltılmasına yıllık 2.3 milyar dolar katkı sağlaması bekleniyor” dedi. Oyak-Renault’un yatırımı Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın 9 Nisanda açıklanan “süper teşvik” listesinde de bulunuyordu. Yatırım, Oyak Renault Otomobil Fabrikalarının yeni nesil hibrit araçlar için motor, batarya ve alüminyum motor bloğu üretimi kapsamında listeye girmişti. Yatırım projesinin en önemli ayağı olan alüminyum enjeksiyon fabrikasıyla başlayacak. Otomotivde yeni teknolojik yatırım Proje bazlı teşvik sistemi kapsamında yeni nesil hibrit araçlar için motor ve bileşenlerinden oluşan bir yatırım hayata geçiyor. Oyak Renault’un sabit yatırım tutarı 100 milyon avroyu aşan projesiyle fabrikadan çıkacak ürünlerin büyük bölümünün ihraç edileceği kaydedildi. Bakan Varank kabulün ardından yaptığı değerlendirmede; “Bu motor bloklarının üretiminde dünyada sadece birkaç yerde bulunan yüksek teknoloji kullanılacak. Otomotiv sanayimiz için çok büyük bir atılım olan bu yatırım katma değerli üretime, istihdama ve ihracata ciddi katkılar sunacak. Üretimde kullanılacak alüminyumun yerli temini için Türk şirketleriyle görüşmeler sürüyor. Dolayısıyla, yerli kaynaklarımızdan mümkün olan en iyi şekilde yararlanılmış olacak,” diye konuştu. Bakan Varank, yüksek katma değerli yatırımların Türkiye’ye çekilmesi için çalışmalar yapıldığını ve yatırımcılara ayrım yapmadan destek olunduğunu belirterek, “Yatırımcılarımız için son derece cazip teşvikler sunuyor, yerli ve yabancılar arasında hiçbir ayrım gözetmiyoruz. Türkiye’nin çok ciddi bir potansiyeli var, bu potansiyeli en iyi şekilde değerlendirecek ve ekonomideki yapısal dönüşüme hizmet edeceğiz. Ticaret savaşlarının konuşulduğu mevcut dünya konjonktüründe emin adımlarla daha da güçlenerek yolumuza devam ediyoruz. Bu yeni işbirliği her iki taraf için önemli kazanımları beraberinde getirecek. Firmanın ilk model hibrit otomobillerini de Türkiye'de üretmesini arzu ediyoruz” yorumunu yaptı. Bu arada, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Antoine Aoun’un görüşmede, Oyak Renault’un dünyanın 70 ülkesine ihracat yapan Türkiye’nin lider otomobil üreticisi olduğunu vurguladığı ve “Tüm modellerimizde üretimimize, yaptığımız planlamalar doğrultusunda 3 vardiya olarak devam ediyoruz. Türkiye, Renault Grubu için çok önemli bir ülke . Renault Grubu, Türkiye’ye güveniyor ve bu güven üzerine yatırım planlarını oluşturuyor.” dediği kaydedildi. Aoun’un motor yatırımına yönelik olarak ise yeni nesil hibrit motor üretiminde en önemli yatırımına başlanmakta olan Alüminyum Enjeksiyon Fabrikası olduğunu kaydettiği ve şirketin yatırımlarını sürdürme kararlılığında olduğunu vurguladığı bildirildi. Bakan Varank’ın, Renault Grubu’nun Dünya Başkan Yardımcısı Thierry Bollore ile OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem'in 19 Ekim'de Bursa'da yapılacak temel atma törenine katılması bekleniyor.   Kaynak: https://www.dunya.com/sektorler/otomotiv/oyak-renault-hibrit-araclar-icin-motorlari-turkiyede-uretecek-haberi-429249      
Devamını Oku
Standard Post with Image

Geleceğin otomobilleri sahneye çıktı

• Bu yıl 120'ncisi düzenlenen Uluslararası Paris Otomobil Fuarı'nda sürücüsüz ve elektrikli araç modelleri ön plana çıkıyor. • İki yılda bir düzenlenen ve 14 Ekim'e kadar açık olacak fuarı bu sürede yaklaşık 1 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. • Volkswagen, Ford, Opel, Volvo, Nissan, Alfa Romeo, Jeep, Mazda, Mitsubishi gibi firmaların katılmadığı fuarda ilk kez Çin'in bir numaralı otomobil üreticisi GAC Motors 2 yeni modeliyle yer alıyor.  Elektrikli ve hibrit araçların ön plana çıktığı bu yılki fuarda otomobil üreticileri, yeni nesil araçlar ve geleceğin tüketici alışkanlıklarına göre tasarlanmış modellerini sergiliyor. Fuarda sürücüsüz araçlar ve otonom hareket kabiliyeti bulunan kabinlerin tanıtımına ilişkin de çok sayıda aktiviteye yer veriliyor.   Kaynak: https://www.dunya.com/foto-galeri/otomotiv/gelecegin-otomobilleri-sahnede-galeri-429243?page=24      
Devamını Oku
Standard Post with Image

Hazır giyim ihracatı 18,5 milyar dolara koşuyor

Türkiye'nin 2018 yılı hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının 18,5 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, AA muhabirine, 2017 yılını yaklaşık 17 milyar dolarlık ihracatla kapatan hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün genel ihracatta yüzde 10,8 paya sahip olduğunu bildirdi. Yaptıkları ihracatın yaklaşık 14 milyar dolarını net ihracat geliri olarak ülkeye bıraktıklarını anlatan Gültepe, "Yani biz cari fazla veren bir sektörüz, dolayısıyla Türkiye'ye para bırakan bir sektörüz. İş gücü anlamında da özellikle kadın iş gücü anlamında, Türkiye'de hizmet sektöründen sonra ikinciyiz. Hazır giyim ve tekstil sektörlerini topladığınız zaman toplamda 28 milyar dolara yakın bir potansiyeli var, bu büyüklükle otomotiv sektöründen sonra ikinci büyük sektör." diye konuştu. Hazır giyim olarak Türkiye'nin dünyada 5'inci, Avrupa'da da 3'üncü büyük tedarikçi olduğunu kaydeden Gültepe, sektörün ve pazarın her geçen gün büyüdüğünü dile getirdi. Daha fazla katma değerli ürün satmak için tasarıma ağırlık verdiklerini dile getiren Gültepe, şöyle konuştu: "Artık eskisi gibi 'Ucuz mal satalım.' düşüncesi bizim sektörde hakim değil. Koleksiyonların yüzde 100'ünü firmalarımız kendileri oluşturdu. Gerek kumaş anlamında gerek aksesuar anlamında gerekse dikim anlamında ciddi bir emek var. Hedefimiz artık katma değerli ürün satmak. İhracatımızın kilogram değeri şu anda ortalama 20 dolar. Türkiye'nin ortalaması 1,3 dolar. Kilogram değeri bakımından savunma sanayi ve mücevherat sektöründen sonra biz geliyoruz. Amacımız inovatif ürünlerle ihracat kilogram değerini daha da yukarılara çıkarmak. Yakın vadede önce ihracat kilogram değerini 25 dolara, sonra da 30 dolara çıkarmayı hedefliyoruz." 2019 hedefi 20 milyar dolar Yılın ocak-eylül dönemindeki ihracatının yaklaşık 13,3 milyar dolar düzeyinde gerçekleştiğini belirten İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, "2018 sonunda ihracatın 18,5 milyar dolara ulaşacağını tahmin ediyoruz. 2019 yılı hedefimiz bu yılın rakamını en az yüzde 10 artırmak ve inşallah 19,5 - 20 milyar doları zorlamak." beklentisini dile getirdi. Türk hazır giyim ve konfeksiyon ürünlerinin batı Avrupa ve diğer komşu ülkelerde çok rağbet gördüğünü, komşu ülkelerde Türk markalarının mağaza sayısının 3 bine ulaştığını kaydeden Gültepe, "Her ay en az 10-15 mağaza açıyor bizim markalarımız. Rusya, Kazakistan, Özbekistan, Suudi Arabistan, Dubai, Irak, İran, Bulgaristan, Yunanistan, Romanya ve daha birçok ülkede Türk mağazaları var. Bunlar belli bir noktaya geldikten sonra Avrupa ülkeleri ve Amerika'ya doğru bir açılım olabilir." dedi. Gültepe, iç piyasaya üretim yapan firmaların fiyat konusunda biraz hassas davranmaları gerektiğine de işaret ederek, "En son hükümetimiz bir indirim kampanyası başlattı. 1-2 ay zam yapmadan kimseye bir şey olmaz. Sürekli fiyat artırmak, stokçuluk yapmak ülkeye hainlik yapmak demektir. O nedenle bir 'durun' diyorum." değerlendirmesinde bulundu.
Devamını Oku
Standard Post with Image

İhracatta Cumhuriyet tarihinin rekoru kırıldı

İhracat ekimde otomotivin ivme kazanmasının yanı sıra kimya ve çelik sektöründeki artışla 15.7 milyar dolara çıkarak Cumhuriyet tarihinin en yüksek aylık verisine ulaştı. İhracatın ithalatı karşılama oranı da yüzde 96.7 ile 20 yılın zirvesine çıktı. Türkiye’nin ekim ayı ihracatı tarihi rekora imza attı. Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre ekimde geçen yıla göre ihracat yüzde 13.1 arttı ve 15 milyar 732 milyon dolara yükseldi. Bu Cumhuriyet tarihi boyunca yakalanan en yüksek aylık ihracat rakamı. 12 aylık ihracat ise geçen yıla göre yüzde 20.9 artışla 166 milyar 809 milyon dolara çıktı. 12 aylık ihracat rakamı da yine Cumhuriyet tarihi rekoruna imza attı. Dış ticaret verilerinde ise iç talepteki yavaşlama kendini gösterdi. İthalatın yüzde 23.5 azalışla 16 milyar 261 milyon dolara geriledi. İhracatın ithalatı karşılama oranı ise yüzde 96.7’ye çıkarak son 20 yılın zirvesine çıktı. TİM ve Ticaret Bakanlığı ekim ayı ihracat verilerini dün Adana’da Cumhuriyet tarihinin ilk iplik fabrikası olan Adana Müzesi’nde açıkladı. İhracatta rekor lokomotif otomotivin iyi performansının yanı sıra çelik, demir, kimya sektörlerinin ihracatındaki sıçrayışla geldi. İlk on aylık ihracat ise yüzde 7.6 artışla 138.8 milyar dolara çıktı.   Kaynak: https://www.star.com.tr/ekonomi/ihracatta-cumhuriyet-tarihinin-rekoru-kirildi-haber-1402047/
Devamını Oku
Standard Post with Image

Otomotiv sektöründen Cumhuriyet tarihinin ihracat rekoru

Geçen yıl, bir önceki seneye göre yüzde 11 artışla 31,6 milyar dolarlık ihracata imza atan Türk otomotiv endüstrisi, kendi sektöründe Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu kırdı. Türk otomotiv endüstrisi geçen yıl, bir önceki seneye göre yüzde 11 artışla 31,6 milyar dolarlık ihracata imza atarak, kendi sektöründe Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu kırdı. Geçen yılı da rekorla kapatan otomotiv sektörü, yıl bazında ihracatta üst üste 13'üncü şampiyonluğuna ulaştı. Kaynak: https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/otomotiv-sektorunden-cumhuriyet-tarihinin-ihracat-rekoru/1357138
Devamını Oku