Arama HABERLERi

Standard Post with Image

Kritik zirvenin perde arkası

İki ülke liderleri Erdoğan ve Putin’in Çin’deki G-20 zirvesi öncesinde Cumartesi günü yaptıkları görüşmeye dair Krmelin’den açıklama geldi. Putin’in basın sözcüsü Peskov, iki liderin “çok ve uzun süre konuştuklarını” söyledi. Peskov, “Türk meslektaşlarımız tarım ürünlerine konan yasağın hızlı bir şekilde kaldırılması konusunu gündeme getirdi. Bu alanda çalışmalar devam edecek” dedi. Rus yetkili, “Genel olarak son derece pozitif görüşmeler oldu. İlişkilerin hızlandırılması konusunda iki taraf da kararlılığını teyit etti” dedi.  Rus gazetecilere bilgi veren Peskov, devlet başkanlarının tüm alanlarda işbirliğinin normalleştirilmesi konusunda çalışma grafiğini ele aldıklarını vurguladı. Buna göre, yıl sonuna kadar Rusya’da yapılması planlanan, iki liderin başkanlık edeceği Üst Düzey İşbirliği Konseyi toplantısı için de hazırlıklara hız verildi. Peskov, Suriye krizinden ikili ilişkilere kadar ker konuda ayrıntılı fikir alışverişinde bulunulduğunu vurguladı. Peskov, “Oldukça uzun süre oturup konuştular. Hem delegasyonla, hem ikili ve dışişleri bakanlarının dahil olduğu formatla. Sonra Suriye konusunda görüş alışverişinde bulundular. Oldukça güvene dayalı ve ayrıntılı fikir değiş tokuşu oldu” dedi. Üst Düzey İşbirliği Konseyi’nin altındaki stratejik planlama gurubu ve toplumsal forumun da sonbaharda toplantıları olacağını ekleyen Peskov, ayrıca 2019 yılına kadarki kültürel ve bilimsel teknolojik işbirliği programının imzalanacağını vurguladı. Kaynak:www.turkrus.com
Devamını Oku
Standard Post with Image

Türkiye'nin yüzde 40 pay ile Rusya’da tekrar “1 numara” olmasına sadece bir ay yetti...

Uçak krizi ambargosu yüzünden Rusyalı turistlerden bir yıla yakın mahrum kalan Türkiye’ye, Rusya pazarından yeniden “1 numara” olmak için sadece bir ay yetti. Rusya’da şu an satılan tur paketleri içinde Türkiye’nin payı yüzde 41’e yükseldi. Eylül ve ekim aylarından Türkiye’de tatil yapanların sayısının 150 bini bulması bekleniyor. Bu rakam, kriz öncesi dönemin aynı dönem rakamlarına yakın. Yani durumun “normale döndüğü” sinyalleri geliyor.  Kommersant’ın haberine göre, Türkiye’nin liderliğe çıkmasıyla, yazın liderlerinden Tunus ikinci, Yunanistan üçüncü sıraya geriledi. Charter uçuşlarına izim verilmesiyle, Rusların “kadife sezon” dedikleri sonbahar başı döneminde deniz tatili talepleri Türkiye’ye akmaya başladı. Türkye’ye eylülde, ağustosa kıyasla 10 kat daha fazla talep olduğu bildirildi. Yüzde 41’le tur satışlarından aslan payı alan Türkiye’yi Tunus yüzde 34, Yunanistan yüzde 28 ile takip ediyor. Kaynak: www.turkrus.com
Devamını Oku
Standard Post with Image

Sonbahar depresyonunu önlemek için 10 öneri

İşte mevsimsel depresyondan korunmak için günlük yaşamda yapılması gereken değişiklikler... Bol güneşli ve sıcak günlere yavaş yavaş veda ediyoruz. Gri ve soğuk hava, dikkat edilmezse metabolizma kadar psikolojiyi de olumsuz yönde etkiyebiliyor. Özellikle bugünlerde sabahları yataktan kalkmak güçleşiyor, yorgunluk şikayetleri artıyor, kişi kendini daha az enerjik hissediyor ve uyku ihtiyacı artabiliyor. Memorial Şişli Hastanesi Psikoloji Bölümü'nden Uz. Psk. Didem Üngör, mevsimsel depresyondan korunmak için günlük yaşamda yapılması gereken değişiklikler hakkında bilgi verdi. Gün ışığının azalması psikolojiyi etkiliyor Mevsim dönüşleri, beden sağlığı kadar ruh sağlığını da etkilemektedir. Duygusal, zihinsel, davranışsal ve bedensel bazı belirtiler bu dönemde artış gösterir. "Mevsimsel depresyon” olarak adlandırılan bu tablo, Eylül– Ekim aylarında kendini göstermeye başlar ve genelde kış aylarının bitimine kadar devam eder. Araştırmalara göre, mevsimsel depresyonda, özellikle sonbahar ve kış aylarında günlerin kısalması, gün ışığında azalma ve daha uzun süre karanlığa maruz kalma etkili olmaktadır. Ağır seyirli mevsimsel depresyona karşı önleminizi alın Mevsimsel depresyon, diğer depresyon tipleri ile benzer belirtiler gösterir. Genel bir hüzün ve üzüntü hali, ağlama krizleri, geleceğe dair umutsuzluk ve olumsuz düşünceler, gerginlik hali, öfke patlamaları, yoğun kaygı hissi, enerjide azalma, yorgunluk, halsizlik, sosyal hayattan kendini geri çekme, önceden zevk alınan aktivite ve ilişkilerden uzaklaşma, uyku problemleri, iştah ve yeme alışkanlığında değişiklikler, konsantrasyon güçlüğü ve performans düşüklüğü görülen belirtiler arasındadır. Bu belirtilerden hepsi görülebileceği gibi sadece bazıları da görülebilir. Mevsimsel depresyon belirtileri hafif, orta ve ağır derecede olabilir. Hafif derecede belirtiler kişinin günlük yaşantısını çok etkilemez ve aksatmazken, ağır derecede olan belirtiler kişinin günlük fonksiyonlarını çok engeller. Her belirti mevsimsel depresyon olmayabilir Mevsimsel depresyon tanısı için detaylı bir klinik değerlendirme gerekmektedir. Psikolojik değerlendirme, fiziksel muayene ve laboratuvar testlerinin ardından hasta için genel bir sonuç tablosu çıkartılabilir. Mevsimsel depresyon tanısı konulabilmesi için en az 2 yıl üst üste, yılın aynı dönemlerinde bu belirtilerin ortaya çıkması ve hem ruh halindeki hem de davranışlardaki değişiklikleri açıklayacak başka bir nedenin olmaması gerekir. Çevredeki çeşitli stres faktörlerinin ve fiziksel başka bozuklukların olması sonucu ortaya çıkan belirtiler ve şikayetler mevsimsel depresyondan ziyade başka tanıları düşündürebilir. Mevsimsel depresyonu önleyen 10 öneri - Kaliteli bir yaşam oluşturmak ve öngörülebilir şekilde yaşamak kişiyi mevsimsel depresyondan korumaktadır. Bunun için; - Gün ışığından mümkün olabildiğince faydalanın. Sabahları erken kalkmak size bu konuda yardımcı olacaktır. - Açık havada yapacağınız aktiviteleri artırın. Tempolu yürüyüşler, koşu ve açık havada yapılan egzersizler faydalıdır. - Uyku düzeninize dikkat edin. Çok geç yatıp, uykunuzu alamadan sabahları erken kalkmayın. - Düzenli, doğal ve sağlıklı beslenin. Ana ve ara öğünlerinizi atlamamaya özen gösterin. - Su tüketiminize dikkat edin ve suyu artırın. - Gün içerisinde kendiniz için ayırdığınız bir zaman dilimi belirleyin. Keyif aldığınız şeyleri yapmaya çalışın. - Ruhsal olarak kendinizi besleyin. - İlişkilerinize ve arkadaşlarınıza zaman ayırın. Birlikte programlar yaparak iletişimizi de güçlendirebilirsiniz. - Yeni planlar yapın ve hedefler belirleyin. Kısa süreli koyulan hedefler daha kolay ulaşılabilir olacağı için motivasyonunuzu artıracaktır. - Çalıştığınız ortamda ve evinizde anılarınıza yer verin. Tatil fotoğrafları ve küçük detaylar size keyif dolu anlarınızı hatırlatacaktır. Kaynak:www.kadinvekadin.net
Devamını Oku
Standard Post with Image

LASİAD, The Core İstanbul’da Moda Tasarımcıları ve Markalarla Bir Araya Geldi

Ekonomi Bakanlığı'nın desteği ile İHKİB, Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) organizasyonunda  44 marka ve tasarımcının 2015- 2016 Sonbahar/Kış Koleksiyonları, The Core İstanbul'da sergilenmeye başlandı. 17 Mart’ta Antrepo 7’de düzenlenen etkinliğe LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ercan Hardal katıldı. Hikmet Tanrıverdi ile tasarımcıların standlarını gezen ve koleksiyonları inceleyen Giyasettin Eyyüpkoca, daha sonra markaların standlarını ziyaret ederek moda severlerle sohbet etti. Açılıştan sonra İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, BMD Başkanı Sami Kariyo, MTD Başkanı Mehtap Elaidi, İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Volkan Atik, LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca ve diğer dernek başkanları bir araya gelerek basın toplantısı düzenledi. Hikmet Tanrıverdi’nin konuşmasıyla başlayan basın toplantısında Tanrıverdi,  “Tasarım Tebliği kapsamında; 3 yıl için 1 milyon 400 bin dolara kadar devlet desteği verilecek. Bu destek, İstanbul'un, tasarım ve modanın merkezi olması yolunda büyük bir adım olacak" dedi. The Core İstanbul, Mercedes Benz Fashion Week İstanbul ile eş zamanlı olarak 20 Mart'a kadar devam edecek.” dedi. 
Devamını Oku
Standard Post with Image

CBME Türkiye Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı

Türkiye’nin en büyük anne, bebek, çocuk ürünleri fuarı CBME Türkiye, 11-14 Ocak 2017 tarihleri arasında İstanbul CNR Fuar Merkezi'nde 32.kez yapıldı. Bebek ve çocuk sektörüne ait tüm ürünlerin tek bir çatı altında sergilendiği ve LASİAD adına Yönetim Kurulu Üyesi Rıfat Opan’ın katıldığı fuara, 750 marka ve 370 firma katıldı. Bu yıl CBME Türkiye fuarında bir ilke de imza atılarak bazı firmalar, 2017 İlkbahar-Yaz Koleksiyonları ile birlikte 2017-2018 Sezonu Sonbahar-Kış Koleksiyonları'nı da sergilediler. UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara'nın verdiği bilgilere gore Rusya, anne-bebek-çocuk ürünleri ihtiyacının %30’unu Türkiye'den karşılıyor.
Devamını Oku
Standard Post with Image

Otoparkta Göz Alıcı Defile

Raisa & Vanessa kardeşler İstanbul Kongre Merkezi'nin otoparkında düzenledikleri defileyle 2017-2018 Sonbahar Kış koleksiyonunu tanıttı. Raisa & Vanessa kardeşler bir otomobil firmasının sponsorluğunda gerçekleştirdikleri defilelede, 65 parçalık yeni koleksiyonlarını moda severlerin beğenisine sundu. Katılımcılardan tam not alan koleksiyonda hem Couture hem de Ready to Wear'a göz kırpan Uzak Doğu kültürü incelikli bir maksimalizm ile işleniyor.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Mercedes-Benz Fashıon Week İstanbul Sonbahar/Kış 2017

Her sezon büyük bir heyecanla beklenen Türkiye’nin en önemli moda organizasyonu Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul (MBFWI), dokuzuncu sezonunda da tasarımcıları, markaları, medya temsilcilerini, satın alma sorumlularını ve sektör profesyonellerini bir araya getirerek bölgenin en büyük uluslararası moda etkinliği olmak özelliğini sürdürdü. Bu sezon İstiklal Caddesi Grand Pera’da gerçekleşen MBFWI, şehrin tarihinde önemli bir yere sahip Beyoğlu semtini sahiplenerek Beyoğlu’nu moda ile buluşturmanın heyecanını yaşadı. 22 Mart Perşembe günü saat 14.00’da gerçekleşen Selen Akyüz ve Gökhan Yavaş’ın defilesi de oldukça ilgi gören defilelerin başında geldi. Birbirinden ilginç tasarımların sergilendiği defileye LASİAD  adına Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca ve Genel Sekreter Şerafettin Yüzüak katıldı.    
Devamını Oku
Standard Post with Image

4. Detay Deri Ürünleri Tasarım Yarışması’nın Ödülleri Sahiplerini Buldu

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği bünyesinde, Ekonomi Bakanlığı’nın destekleriyle, deri sektöründe tasarım ve inovasyona katkıda bulunmak ve ihracatı artırmak amacıyla düzenlenen 4. Detay Deri Ürünleri Tasarım Yarışması’nın ödülleri sahiplerini buldu. Deri sektöründe 2017-2018 yılı sonbahar-kış döneminin modasının belirlendiği Detay Deri Tasarım Yarışması’nda Siran Ertan, Mehmet Ali Dinç, Simay Bülbül, Ruken Mızraklı, Hüseyin Buzrul, Murat Aytulum, Musa Evin, Can Oker, Güven Karaca, Fikriye Altunbaş, Cemal Aydın ve Hakan Güldağ gibi birbirinden değerli isimler jüri üyeliği yaptı. Yarışmanın ev sahipliğini yapan İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Şenocak’ın ev sahipliğini yaptığı geceye Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan vekilleri Tahsin Öztiryaki, Mustafa Çıkrıkçıoğlu, ihracatçı birlikleri başkanları katıldı. LASİAD adına geceye Yönetim Kurulu Başkanı Barış Köseliören ve Yönetim Kurulu Üyesi Arif Özkan katıldı. Gecenin açılış konuşmasını yapan Şenocak “Öncelikle İTO Başkanımız, benim de değerli dostum, arkadaşım İbrahim Çağlar’ı son yolculuğuna uğurladık tüm iş dünyasın, yakınlarına ve sevenlerine başsağlığı dilerim” dedi. Tasarım yarışmalarının sektöre sağladığı katkılara vurgu yapan Şenocak, “Şimdi yeni bir tasarım yarışması ile karşınızdayız. Yarışmamızı bir gün ertelemiş olmamıza rağmen bugün çok yoğun bir katılım ile karşılaştık. Her geçen gün daha çok kişiye ulaşan yarışmamızda her iki kategoride de yoğun başvuru aldık ve başta Özge Ulusoy olmak üzere 26 mankenin taşıdığı 12 finalistimizin tasarımlarını puanlayarak yarışmamızı sonuçlandırdık. Bizler sektör olarak ihracatta katma değer için tasarımın, modanın, inovasyonun, Ar-Ge’nin, markanın önemini biliyoruz. Katma değeri artırabilmek için tasarımcılarımıza çok büyük görev düşüyor. Bizleri ileriye katma değeri yüksek ürünlere taşıyacak olan yine tasarımcıların getirdiği yeni bakış açıları olacak” diye konuştu.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

59. Uluslarası Ayakkabı Moda Fuarı Kapılarını Açtı

Türk ayakkabı ve saraciye sektörünün gelişimine katkı sağlayan Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı (AYMOD), 4 Nisan tarihinde CNR EXPO Yeşilköy’de kapılarını ziyaretçilere açtı. 59’uncu kez düzenlenen fuarda 2018-2019 Sonbahar/Kış sezonu ayakkabı modelleri sergilenerek yerli ve yabancı ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Fuar 7 Nisan tarihine kadar devam edecek. 60 bin metre karede 20 bin ziyaretçi hedefleniyor Yerli ve yabancı 20 bin ziyaretçinin beklendiği fuar, sektörün 2,5 milyar dolar olan 2023 yılı ihracat hedefine önemli katkı sağlayacak. Fuara; HammerJack, Twigy, Cabani, RicardoColli, Lapinta başta olmak üzere Devran, İnuovo Lota, Ridge, İlvi, Marcomen, Bulldozer, Darkwood, Topbaş United, Ferudun Kundura, Poletto, SofiaBaldi, Dunlop, Kemal Tanca, Molyer ve Sherlockson gibi sektöre yön veren firmalar katılıyor. Fuarda LASİAD Yönetim Kurulu Üyesi Arif  Özkan katılımcı olarak yer aldı. 
Devamını Oku
Standard Post with Image

İstanbul Kids Fashion Fuarına Uluslararası İlgi

35. Uluslararası İstanbul Kids Fashion-Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 17-20 Temmuz tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde 72 ülkeden 4 bin 550 uluslararası ve ulusal profesyonel ziyaretçi ile 156 markanın katılımı ile yapıldı. 2018 Sonbahar-Kış Bebek Çocuk hazır giyim koleksiyonlarının vitrine çıktığı fuara en çok ziyaretçi; soğuk ülkeler Rusya ve Ukrayna ile kış mevsiminin de yaşandığı sıcak ülkeler Cezayir, Libya ve Irak’tan geldi. Fuarı değerlendiren UBM ICC Marka Müdürü Hatice Dinçer, “Bu yıl İstanbul Kids Fashion, 72 ülkeden 4 bin 550 profesyonel ziyaretçi ve 165 markanın katılımı ile gerçekleşti. Hedefi ihracat olan bir fuarız ve en başından itibaren stratejimiz, katılımcı markalarımız 2018 sonbahar kış koleksiyonlarını vitrine çıkardıkları için soğuk ülkeler ve kış mevsiminin de yaşandığı Asya ve Afrika ülkelerinden yoğun profesyonel ziyaretçi katılımı sağlamaktı.” dedi. Fuara LASİAD Yönetim Kurulu Üyesi Rıfat Opan’ın sahip olduğu ALVAN Kids firması katıldı.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Rus Turistlerin Eylül-Kasım Tercihi Yine Türkiye

MOSKOVA – Türkiye, bu yılın güz döneminde de Rus turistlerin bir numaralı tatil noktası olacak. Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) tarafından yapılan açıklamada, Rusya’da eylül-ekim aylarında “kadife sezonu” olarak adlandırılan dönemde vatandaşların tatil tercihini yine Türkiye’den yana kullandıkları belirtildi. Güzel hava ve uygun fiyatlarıyla Türkiye’nin yalnızca kadife sezonunda değil, kasım ayında da tercih edileceğine işaret edilen açıklamada, bu yılın sonbahar sezonunda geçen yılın aynı dönemine kıyasla Türkiye’ye yönelik talebin yüzde 40’a kadar arttığı bilgisine yer verildi. Rus rublesinde yaşanan istikrarın da vatandaşların Türkiye’ye yönelik talebini artırdığının kaydedildiği açıklamada, Lara ve Belek’in yanı sıra İstanbul’un da Rus turistlerin gözde tatil noktaları arasında olduğu belirtildi. Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre, ocak-eylül döneminde Antalya'yı ziyaret eden yaklaşık 11,1 milyon yabancı turistin yüzde 38,83'ünü Ruslar oluşturdu. Yetkililer, Türkiye’yi bu yıl yaklaşık 6 milyon Rus turistin ziyaret etmesini bekliyor.   Kaynak: http://beyazgazete.com/haber/2018/10/2/rus-turistlerin-eylul-kasim-tercihi-yine-turkiye-4700984.html  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Moskova'da son 70 yılın en sıcak sonbaharı tekstil sektörünü nasıl vurdu?

Moskova'da geciken kış ve 70 yılın en sıcak sonbaharı nedeniyle, alışveriş merkezlerini ziyaret edenlerin sayısı yüzde 15 azaldı. RBC gazetesinin pazar araştırmalarına dayandırdığı habere göre, Moskovalılar alışveriş yapmak yerine parkalarda gezmeyi ve şehir dışına çıkmayı tercih etti. Kışlık kollekisyonlar alıcıyla buluşamadı. Ekim başından bu yana kürk satış oranları yüzde 30 düşerken mont, kaban gibi kışlıkların satışı yüzde 10 ile 20 arasında değişen oranlarda geriledi. Firmalar havaların soğumasıyla birlikte Kasım ayında açığı kapatmayı umuyor.   Kaynak: http://turkrus.com/685209-moskovada-son-70-yilin-en-sicak-sonbahari-tekstil-sektorunu-nasil-vurdu-xh.aspx    
Devamını Oku