Arama HABERLERi

Standard Post with Image

Meydanı lale bahçesine çeviren halı

Yerli ve yabancı turistlerin büyük ilgi gösterdiği Lale Halısı, bu yıl ikinci kez Sultanahmet Meydanı’nda sergilendi. Bin 728 metrekarelik alana döşenen halı için 563 bin canlı lale kullanıldı. İstanbul’da Lale Festivali kapsamında bu yıl ikinci kez düzenlenen ve yerli yabancı pek çok turistin ilgiyle izlediği Lale Halı, Sultanahmet Meydanı’nda görücüye çıktı. Yaklaşık yarım milyon canlı lale kullanılarak hazırlanan ve bin 728 metrekarelik alana döşenen halı, aynı zamanda İstanbul’un fethinin 563. yıldönümü için yapılacak kutlamalar için de tasarlandı.   TURİSTLERİN İLGİ ODAĞI Sultanahmet Meydanı’nda görsel şölen sunan Lale Halı, pek çok ülkeden gelen yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı olmuştu. Geçen sene ilk kez yapılan halı, bu yılki festival etkinliklerinin en önemli bölümlerinden birini oluşturdu. Geçen seneki halıdan daha büyük ve daha fazla lale barındıran halı için bin 728 metrekarelik alan ayrıldı. Sultanahmet Meydanı’nı lale bahçesine çeviren halı için 563 bin canlı lale kullanıldı.   30 NİSAN SON TARİH Sultanahmet Meydanı’ndaki canlı Lale Halısı 30 Nisan’a kadar ziyaretçilere açık olacak.   BAHARIN MÜJDECİSİ İBB Meclis Başkanvekili Ahmet Bilal Kıymaz, 2005’te başlatılan ‘Lale Evine Dönüyor’ kampanyasıyla bu topraklardan göç eden lalenin yeniden İstanbul’un her köşesinde açmaya başladığını söyledi. Kıymaz, “Artık halkımız ilkbaharın gelmesiyle İstanbul’un her köşesinde laleleri görmeye alıştı. Adeta baharın müjdecisi oldu. Bu güzelliğin yanında Türkiye’de lale endüstrisi kuruldu. Bu sayede ülkemiz lale ihraç eden ülkeler arasına girdi” dedi.   EN GÜZELİ SEÇİLECEK İstanbul’un parklarında, bahçelerinde, korularında ve köşklerinde açan laleler, ‘En Güzel Lale’ fotoğraf yarışması ile seçilecek. Bu yıl 11’incisi düzenlenen İstanbul Lale Festivali kapsamında park ve bahçeleri gezen vatandaşlar, lalelerle fotoğraf çektirip, özçekim yaptı.   kaynak: www.itohaber.com
Devamını Oku
Standard Post with Image

Genç Tasarımcılar Koza’da Ödüllendirildi

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından sektörün tasarım gücüne güç katacak yetenekleri bulup ortaya çıkarmak amacıyla düzenlenen "Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması" finalistlerin kreasyonlarının sergilendiği defile ile sona erdi. 24 Mayıs 2016 tarihinde Zorlu Center Raffles Hotel’de düzenlene geceye LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Ercan Hardal, Ahmet Turan, Murat Özpehlivan ve çok sayıda modacı katıldı. Bu yıl 24’üncüsü düzenlenen ve hepsi birbirinden iddialı 10 genç tasarımcının yarıştığı finalde Tuğçe Demiran birinciliğe değer görülürken Gökhan Yavaş ikinci, Müge Aras ise üçüncü oldu.  İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, sonuçların açıklanmasının ardından yaptığı açıklamada rüştünü yıllar önce ispatlayan “Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması”nın 24 yılda sektöre birbirinden iddialı tasarımcılar kazandırdığını hatırlattı. Koza ile tasarım dünyasına adım atan birçok ismin bugün yerli ve yabancı markalar için kreasyonlar hazırladığını bildiren Tanrıverdi, şunları söyledi: “İHKİB olarak çeyrek asra yakın süredir genç yetenekleri ortaya çıkarmanın ve yaratıcı beyinleri sektöre kazandırmanın hazzını yaşıyoruz. Türkiye’nin en köklü moda tasarım yarışmasında bugüne kadar yüzlerce genci moda endüstrisine kazandırdık. İlk kez Koza’da keşfedilen gençlerimizin özgün tasarımlarının katkısıyla 30 yıl önce 1 milyar dolar civarında bulunan hazır giyim ihracatımızı 18.7 milyar dolara çıkardık. Sektör için büyük katma değer yaratan tasarımcılarımız sayesinde hazır giyim üretiminden moda üretimine geçiş sürecinde emin adımlarla ilerliyor, 20 milyar dolar ihracata koşuyoruz. 2016’nın ilk dört ayında Türkiye’nin genel ihracatı yüzde 8.4 gerilerken tasarım odaklı üretim sayesinde hazır giyim ihracatında yüzde 8 artış yakaladık. İnanıyorum ki Koza ile sektöre kazandırdığımız tasarımcılarımızın katkılarıyla hazır giyimde halen 24 dolar olan kilogram başına ihracat gelirimizi 50 doların üzerine taşıyacağız. Dereceye giren genç kardeşlerimizi bir kez daha tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.”   
Devamını Oku
Standard Post with Image

6 Türk bankasından Galataport imzası

Galataport projesi için 6 Türk bankası 1 milyar euro’luk finansmana imza attı. Ferit Şahenk, İstanbul’un sembolü olacak proje için atılan imzanın zamanlamasına dikkat çekerek, Türkiye’nin geleceğine duyulan güveni vurguladı. İstanbul’da Karaköy ve Tophane’yi birbirine bağlayan bölgede yer alan Galataport projesi için 1 milyar 20 milyon euro’luk finansman sağlandı. Ziraat Bankası,Garanti Bankası,Yapı Kredi,İş Bankası, TSKB ve Finansbank’ın oluşturduğu konsorsiyumla imzalanan anlaşması sonrasında, proje 2018’in son çeyreğinde tamamlanacak.  Yüzde 81’i Doğuş, kalanı Bilgili ortaklığıyla yapılacak projeyle ilgili konuşan Doğuş grubunun Başkanı Ferit Şahenk, ‘eşsiz İstanbul'’un simgesel projesi olacak’ dediği Galataport’un finansmanının Türkiye’nin gücüne inancın en önemli göstergesi olduğunu söyledi. Şahenk, “Finansmanın 6 Türk bankası tarafından sağlanması çok önemli. Ölçek, 14 yıllık vade bizlerin ve finans sektörünün gücü bakımından önemli. Memleketimize bugün, dünden daha çok güveniyoruz” dedi. 5 bin kişilik istihdam Galataport’un Karaköy’ün tarihi ve mimari yapısına uygun olacağını belirten Şahenk, projedeki iki hedefini de açıkladı: “İlk olarak 200 yıldır İstanbul halkının erişimine kapalı olan rıhtım ve deniz kenarı 1.2 kilometre boyunca halka açılacak ve sahil şeridi bir yürüyüş yolu haline getirilecek. İkinci olarak kruvaziyer turizminde İstanbul hak ettiği yere yükselecek.” Bilgili Holding'in Başkanı Serdar Bilgili ise, projenin İstanbul’un tüm sosyal yaşantısını değiştireceğini söyledi.    Finansman, 3,5 yıl anapara geri ödemesiz yatırım dönemi olmak üzere toplam 14 yıl vadeli olarak imzalandı. Toplam 4.5 milyar liralık yatırım planlanan Galataport’un, proje aşamasında 5 bin, proje tamamlanıp hayata geçtiğinde ise 4.500 kişiye istihdam sağlaması öngörülüyor. Finansman yapısı, Yapı Kredi 275 milyon euro, Garanti Bankası 255 milyon euro, İş Bankası 150 milyon euro, Ziraat Bankası 130 milyon euro, TSKB 110 milyon euro, Finansbank 100 milyon euro şeklinde oluştu. Doğuş Grubu CEO'su Hüsnü Akhan, Galataport’un yılda 3 milyon kruvaziyer yolcu olmak üzere 7 milyon yabancı ziyaretçiyle, ülkenin turizm gelirlerine 5 milyar lira civarında katkı sağlayacağı öngörüsünde bulundu.  30 bin metrekare ‘yeşil alan’ olacak - 200 adet yeme-içme ve mağaza noktası olacak. - Kiralanabilir alanın büyüklüğü 45 bin metrekare. - Ofis alanları 40 bin metrekare. - Proje toplam 112 bin metrekarelik planlama alanına sahip. - 1.200 metre uzunluğunda bir rıhtım kurulacak. - Projede 30 bin metrekarelik bölüm yeşil alana ayrılacak. - Kamuoyunda “Galataport” olarak bilinen Salı Pazarı Kurvaziyer Limanı Projesi, Karaköy Rıhtımı’ndan Mimar Sinan Üniversitesi Fındıklı Kampüsü’ne kadar uzanan 1.2 kilometrelik sahil şeridini, 112 bin 147 metrekarelik alanı kapsıyor.  - Bu alandaki tüm binaların turistik ve ticari amaçlarla onarılması ya da yıkılarak yeni binalara yer açılması amaçlanıyor.  - Doğuş Grubu ihaleyi 702 milyon dolara tek başına almıştı. Ardından Bilgili grubu ile ortaklığa gidilmişti. Ünlü, The Peninsula Türkiye yolcusu Hong Kong kökenli The Peninsula Hotels Grubu ile projede, Karaköy tarafındaki tarihi binalar için bir anlaşma yapıldı. Bu ortaklık kapsamında sadece işletme değil aynı zamanda Salıpazarı Liman İşletmeciliği ile birlikte 500 milyon liralık bir yatırım yapacaklar. Böylece doğrudan yabancı yatırım da söz konusu olacak. Yapı Kredi Bankası Genel Müdürü Faik Açıkalın  En büyük finansör olarak yer almaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Bizler Türkiye’nin parlak ve güçlü geleceğine yürekten inanıyoruz. Finansbank Yönetim Kurulu Bşk. Ömer Aras Olağanüstü dönemde bu olağanüstü projeyi finanse etmekten banka olarak gurur duyuyoruz. İstanbul’da böyle bir yerin ikincisi yok. Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın Biz ülkeye güvenenlere güvenmeye devam ediyoruz. Türk bankacılık sektörü çok önemli sınavları başarıyla veriyor. Vermeye devam edecek.    İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali Gerek turizm, gerekse sosyal doku açısından Galataport çok önemli bir proje. Daha da önemlisi zamanlaması. Bu dönemin sembol işi olacak. Garanti Bankası Genel Müdürü Ali Fuat Erbil İlk günden elini taşın altına koyan her zaman yerli bankalar olur. Biz de Türk bankaları olarak projelere destek olmaya devam edeceğiz. TSKB Genel Müdürü Suat İnce Projede bulunmaktan onur duyuyoruz. Bulunduğu bölgeye yapılacak yatırımları hayal edince ayrı bir heyecan duydum.   Kaynak: www.milliyet.com.tr
Devamını Oku
Standard Post with Image

Zirve muhasebesi: Kim ne aldı?

Uçak krizi sırasında atılan köprüleri tekrar onarmaya başlayan Tükiye ile Rusya, dün iki ülke liderinin İstanbul zirvesi ile yeniden "güçlü işbirliği" mesajları verdi. İlişkilerin temel taşlarından olan enerji alanında Türk Akım için konulan imzalar, Ankara-Moskova bağlarını daha da perçinledi. İki liderin yakınlığı ve samimi pozları, kriz günlerine sünger çekildiği, "normalleşme" sürecinin pratikte Türk tarafının arzuladığı kadar hızlı olmasa da "adım adım" devam edeceği tespitlerini güçlendirdi. Her ne kadar Rusya'daki iş dünyasının beklediği somut adımlar henüz atılmamış olsa da, genel manzara Türkiye-Rusya ilişkilerinde bulutların büyük ölçüde dağıldığı, Suriye krizi yüzünden yeni "kara bulutlar" birikmezse yolun açık olduğu şeklinde.    Dünkü zirveden çıkan bazı sonuçları şöyle sırlamak mümkün: - İki lider uçak krizi sırasında büyük darbe olan samimi ilişkilerine yeniden döndüler. Erdoğan ile Putin’in birlikte verdikleri fotoğraf, “kırgınlıkların unutulduğu, Rus tarafının uçak krizinin perde arkasında başka nedenler olduğu kanaatine geldiği, Erdoğan ile ilişkileri iyi tutma arzusunda olduğu” yorumlarını güçlendirdi. - Putin, iki ülkenin Türkiye’yi “enerji hub’ı yapma” niyetini bizzat dile getirerek, Türkiye ile stratejik ilişkilerin olası boyutuna dair ipucu verdi. Hata kulislerde, TANAP, Türk Akımı gibi projelerin birbirine rakip değil, Rusya-Türkiye-Azerbaycan arasında “enerji ortaklığı” yaratma konusunda fırsat verebileceği değerlendirmeleri yapıldı. - Rusya Botaş’ın istediği doğal gaz indirimini alamadığı için Türk Akımı’na daha önce gerekli izinleri vermemişti. Şimdi Gazprom’dan indirim garantisi alındığı, sadece oran üzerinde görüşmeler yapılacağı bildiriliyor. Rus basını da bugün Putin'in Türkiye'ye gazda indirim için söz verdiğini özellikle vurguluyor. - Rus tarafının Güney Akım’ın suya düştüğü bir dönemde Türk Akımı anlaşmasını imzalaması, Batı’ya karşı “Hala enerjide gücümüz yerinde” mesajı olduğu ve Ankara ile Moskova’nın AB’ye karşı “ortak tavır” sergiledikleri belirtiliyor. AB içinde Rusya’dan yeni hat ile gaz almaya hazır pek şok ülke olduğu içini, bu proje AB enerji politikalarındaki çatlağı büyüteceğe benziyor.  - Suriye konusunda medyanın önünde "farklı düşüncelere rağmen diyaloga devam" mesajı verilse de, iki tarafın politikalarının hala çok uzak olduğu belirtiliyor. Esad'ın kaderi konusu en önemli farklılık konusu olarak masada. Ancak Fırat Kalkanı operasyonu ile ilgili Rusya'nın başından itibaren ölçülü tepki verme çabasında olması, iki tarafın uçak krizi oılayından ders alarak "diğer konuların ikili ticari-ekonomik ilişkilerin seyrini bozmasına izin vermeme" çabasına bağlanıyor. - Zirvede ağırlığın enerji projelerine ve Suriye konusunda olduğu, ikili ilişkilerdeki detaylı konuların bakanlara havale edildiği anlaşılıyor. Yaş sebze meyvede yasağın domatesi kapsamaması, Rusya’nın yerli üreticisini koruma kararlılığı ile açıklanıyor. Çalışma izinleri başta olmak üzere, Türk iş dünyasının talepleri, KEK toplantısı ve bakanlıklar arasındaki müzakerelere kaldı. Yani Rusya verirken "acele" etmiyor. -  Rusya’nın ilk günden Putin’in ağzından ilan ettiği “kademeli normalleşme” politikasına bağlı olduğu, Türkiye’den gelen taleplerin “aşama aşama karşılanacağı” mesajı verdiği anlaşılıyor. Yıl sonuna kadar yaptırımlardan kaynaklanan yasakların kaldırılması bekleniyor.  Vize konusunda ise en fazla "iş adamlarına vizesiz rejim" beklentisi şimdilik gündemde. Turist vizesinin kaldırılması, Türkye'de olağanüstü hal sürdükçe masada olmayacağa benziyor. Kaynak:www.turkrus.com
Devamını Oku
Standard Post with Image

Alışveriş Çılgınlığı Başlıyor

Her yıl geleneksel olarak LASİAD (Laleli Sanayici ve İş Adamları Derneği) tarafından yapılan, bu yıl da 27 Mayıs-02 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan  “II.Laleli Fashion Shopping Festivalin basın lansmanında kağıt bebekler Laleli sokaklarını renklendirdi. Bu yıl 2. Kez Laleli Mesihpaşa caddesine kurulacak 150 metrelik rekor podyumda gerçekleşecek defile öncesi Merve Büyüksaraç, Ebru Öztürk, Tuba Melis Türk, Didem Soydan, Nur Gümüşdoğrayan’ın yanı sıra 24 model Laleli sokaklarında festivalin tanıtımı için LASİAD Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca, LASİAD Başkan Vekili Muhammed Sancaktar, LASİAD Başkan Yardımcısı İsmail Dark ve LASİAD Yönetim Kurulu Üyesi Ercan Çelik’in katılımıyla objektiflere poz verdiler. Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir’in desteğiyle “II. Laleli Fashion Shopping Festival” kapsamında 27 Mayıs - 02 Haziran tarihleri arasında iç ve dış piyasadaki toptancılara yönelik, indirim fırsatlarının yanı sıra çeşitli etkinliklerle Doğu Blokları, Türki Cumhuriyetler ve Avrupa’dan gelecek misafirleri ile Türk tekstilcilerine ev sahipliği yapacak. Festivali düzenleyen Laleli Sanayici ve İş Adamları Derneği Başkanı (LASİAD) Giyasettin Eyyüpkoca, “Bölgemizin tek yürek olacağı, kalplerin Laleli için çarpacağı, bizleri anlatan, geleceğimizi umutlandıran bu festivali desteklemeli, Laleli’nin tüm fertleri olarak birlik ve bütünlüğümüzü bir kez daha göstermeliyiz.” dedi. 27 Mayıs günü Laleli şenlenecek ve üç farklı noktada sahne kurularak, yerli ve yabancı sanatçıların sahne performanslarının yanı sıra, dansçılar, bando takımı, dünya starlarının tiplemeleri festivalin gün boyu sürecek etkinlikleri arasında yer alıyor. Yine 150 metrelik podyumda büyük defile… Festivalin en büyük sürprizlerinden biri ise Festival organizasyonunu ve defilenin kareografisini yapan Öner Evez, Laleli Mesih Paşa Caddesine boydan boya kuracağı 150 metre uzunluğundaki podyumda LASİAD üyesi onlarca markanın ürünlerinden oluşacak Laleli defilesinde yerli ve yabancı 40 manken podyumda yürüyecek.
Devamını Oku
Standard Post with Image

Dosso Dossi Fashion Show’da Adriana Lima Rüzgarı Esti

İş tatili konseptiyle dünyada ilk kez uygulanan bir satış modeline imza atan Dosso Dossi Fashion Show, ünlü isimlerle Türk tekstil sektörünü dünyaya tanıtıyor. Bu yıl Victoria’s Secret meleklerinden Adriana Lima’nın katılımıyla gerçekleştirilen organizasyona 5 bin yabancı tekstil alıcısı katıldı. Her bir firmanın en az 15 bin dolarlık alım garantisiyle katıldığı Dosso Dossi Fashion Show, tekstil sektörüne 40 milyon dolar, Antalya turizmine ise 5 milyon dolar gelir sağlıyor. Bir hafta süren Dosso Dossi Fashion Show, en durgun zamanında Laleli, Osmanbey, Merter ve Çağlayan tekstil piyasasına büyük bir canlılık getiriyor. Antalya Expo Center’da gerçekleşen Dosso Dossi Fashion Show organizasyonuna LASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Giyasettin Eyyüpkoca, LASİAD Yönetim Kurulu Başkan Vekili Muhammed Sancaktar, LASİAD Yönetim Kurulu Üyeleri; Erdem Soylu Karabağlı, Murat Eraslan ve LASİAD Yönetim Kurulu Asistanı Nada İsmail de katılım gösterdi. Adriana tweet attı, 800 bin kişi Antalya ismini duydu Dosso Dossi Fashion Show’da bir hafta süre ile dünyaca ünlü sanatçıların konserleri gerçekleştirilirken, yaklaşık 400 mankenin görev aldığı 45 ayrı defile düzenlendi. Antalya’da Expo Center’da 9 Ocak’ta düzenlenen defileye dünyaca ünlü Top Model Adriana Lima katıldı. Norm, Life Time, Velvet ve Awoss firmalarının hazırladığı özel giysileri podyumda sergileyen Adriana Lima’ya Emina Sandal da şarkılarıyla eşlik etti. Lima’nın Antalya’ya gelmeden önce twitter’dan attığı mesaj yaklaşık 800 bin takipçisi tarafından görüldü. Organizasyonda; Dünyaca ünlü performans grubu Kazaky, Ruslar’ın en ünlü şarkıcısı Dima Bilan ve Türk pop müziğinin ünlü isimlerinden Mustafa Sandal sahne aldı. Gecenin sunuculuğunu ise Kızıl Ajan lakaplı Anna Chapman yaptı. Anadolu’dan ilk kez katılım sağlandı Dosso Dossi Fashion Show’a yabancı tekstil alıcılarının yanı sıra bu yıl ilk kez Anadolu’dan da firmaların alım için katıldığını belirten Dosso Dossi Fashion Show Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Eraslan “Yabancı tekstil alıcılarına sağladığımız tüm imkanları yerli butik sahiplerine de tanıyacağız. Yerli mağaza sahipleri kapı kapı günlerce dolaşarak ulaşamayacakları binlerce ürüne bir anda sahip olabilecekleri gibi sezona rakiplerinden daha karlı ve iyi bir vizyonla girecekler” dedi. Katılımcı firmaların yıllık cirolarının yaklaşık yüzde 40’ını sadece Dosso Dossi Fashion Show’da gerçekleştirdiğine dikkat çeken Eraslan, organizasyona Balizza, Gizia, Icon, Romano Botta, Behçetti gibi tekstil sektörünün önde gelen firmalarının katılım sağladığını söyledi. Sadece bu iş için kurulan firmalar var Dosso Dossi Fashion Show’un Osmanbey, Laleli, Çağlayan ve Merter’deki tekstilciler için ciddi öneme sahip olduğunu belirten Eraslan, “Dosso Dossi Fashion Show’a katılan, tekstil firmaları bir etkinlikte 100 bin dolar ile 2 milyon dolar arasında ciro yaparken alıcılar ise, 15 bin dolar ile 400 bin dolar arasında alım gerçekleştiriyorlar. Biz fuarımızdaki standları 25 bin dolara kiralıyoruz. Ancak 100 bin dolarlık alım garantisi veriyoruz. Bu kadar satış yapamayan olursa stand ücretinde yüzde 20 indirim yapıyoruz. Sistemimiz tekstilcilerden büyük ilgi görüyor. Sektörde sadece bize iş vermek için kurulan firmalar var. Hazır giyimcilerin yanı sıra yan sanayiciler de fuara katılmak istiyor, önümüzdeki yıllarda bu firmalara da yer vermeyi düşünüyoruz” dedi. Anında sipariş, anında ödeme kolaylığı Dosso Dossi Fashion Show’un normal fuarlardan farklı olduğuna dikkat çeken Eraslan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dosso Dossi Fashion Show, doğrudan alım yapılan, iş garantili ve tatille işi aynı anda sunabilen bir organizasyon. Bu yönümüzle dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Fuar alanında kurulan kioslarda müşteri sipariş verir vermez, sipariş üretici firmaya ulaşıyor. Biz hemen tekstilciye siparişin parasını ödüyoruz. Ürünü de bizim garantimizde alıcıya ulaştırıyoruz. Böylece fuar süresince ne kadar ciro gerçekleştirdiğimizi dakikası dakikasına görebiliyoruz, her şey kayıt altında. Biz alıcıyla satıcı arasında bir nevi banka işlevi görüyoruz. Yılda 2 kez gerçekleştirdiğimiz organizasyonla tekstil sektörüne yılda 80 milyon dolar katkıda bulunuyoruz.”  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Alışveriş ve Moda Laleli’de Buluştu

Laleli Sanayici ve İş Adamları Derneği tarafından (LASİAD) bu yıl 2.si düzenlenen geleneksel “ Laleli Fashion Shopping Festivali, 27 Mayıs’ta muhteşem bir defileyle start verdi. 27 Mayıs 2013 tarihinde Fatih Belediyesi Başkan Yardımcısı Adnan Güler’in katılımıyla kahvaltıda bir araya gelen LASİAD Yönetimi, Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir’in de Laleli’ye gelmesi ile birlikte Laleli sokaklarında esnafı ziyaret ederek karanfil dağıttı. Kortej yürüyüşünün ardından Laleli sokaklarında canlı performanslar, dansçılar, bando takımı,  mankenlerin muhteşem showları ve Disneyland karakterleri  yer aldı. 150 metrelik rekor podyumda birbirinden ünlü isimler yürüdü Festival organizasyonunu ve defilenin koreografisini yapan Öner Evez’in Laleli Mesih Paşa Caddesine boydan boya kurduğu 150 metre uzunluğundaki podyumdan ünlüler geçti. LASİAD üyesi onlarca markanın ürünlerinden oluşan defilede başta Wilma Elles, Ayşe Hatun Önal, Çağla Şikel, Didem Soydan, Merve Büyüksaraç,  Ebru Öztürk, Tuba Melis Türk, Ülkü Taşkın ve Selda Car’ın yanı sıra yerli ve yabancı 40 manken podyumda yürüdü. Rus Gelin lakaplı Tatiana’nın sunuculuğunu üstlendiği festival açılışının bir sürprizi de Berna Öztürk oldu.  Defile süresince DJ’lik yapan Berna Öztürk’ün, 150 metrelik podyumda yürümesi de defileye ayrıca renk kattı. Defilenin özel konukları arasında; İstanbul Milletvekili. AK Parti Fatih Kurucu İlçe Başkanı ve Ak Parti Teşkilattan Sorumlu Başkan Yardımcısı Ahmet Baha Öğütken, İstanbul Vali Yardımcısı Kazım Tekin, İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Fatih İlçe Emniyet Müdürü İrfan Bekaroğlulları, Fatih Belediyesi Başkan Yardımcısı Mehmet Ustaoğlu katıldı. LASİAD'ın organize ettiği “II. Laleli Fashion Shopping Festival” 27 Mayıs – 02 Haziran tarihleri arasında iç ve dış piyasadaki toptancılara yönelik, indirim fırsatlarının yanı sıra çeşitli etkinliklerle Eski Doğu Bloku Ülkeleri, Türki Cumhuriyetler ve Avrupa’dan gelen misafirleri ile Türk tekstilcilerine ev sahipliği yaptı. Festivali düzenleyen Laleli Sanayici ve İş Adamları Derneği Başkanı (LASİAD) Giyasettin Eyyüpkoca, “ Her gün yükselen ticaret hacmi ile artık başlı başına markalaşmış bir Laleli var. Bu festivalle ürün ve hizmet bazında yenilikçiliğimizi göstermiş oluyoruz. Son yıllarda gerçekleştirdiğimiz büyük değişimin adeta bir aynası niteliğinde olan bu festival, bölgemizi ileriye dönük olarak umutlandırıyor. Bölgemiz tek yürek olmuş durumda. Muhteşem şovlar, dünya çapında organize edilen bu festivale büyük renk kattı. Yerli-yabancı tüm misafirlerimizin yüzü gülüyor. Bu muhteşem organizasyonda davetlilerimizin yüzlerindeki ışıltıyı görmek bizim için başarının ta kendisi” dedi.
Devamını Oku
Standard Post with Image

Genç Modacılara ödül gecesi

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından düzenlenen "Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması"nda ödüller sahiplerini buldu. Geçtiğimiz ay 25’incisi düzenlenen ve hepsi birbirinden iddialı 10 genç tasarımcının yarıştığı finalde Mehmet Emiroğlu birinciliğe değer görülürken Başak Koç ikinci, Nazlıcan Karahan ise üçüncü oldu. Ünlü modacıların jüriliğini yaptığı geceye çok sayıda moda sever katıldı. LASiAD adına geceye Yönetim Kurulu Başkanı Gıyasettin Eyyüpkoca ve Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı Ercan Hardal katıldı. Jüri başkanlığını İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Cem Altan’ın yaptığı yarışmada birinciliği kazanan finalist 20 bin TL para ödülünün yanı sıra Ekonomi Bakanlığı’nın desteğiyle yurt dışında yüksek lisans eğitimi alma hakkını kazandı. İkinci 15 bin, üçüncü 10 bin TL para ödülünün sahibi oldu. İlk üçe giren yarışmacılar ayrıca birer yıl ücretsiz İngilizce eğitim hakkı elde etti. İHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Hikmet Tanrıverdi, yaptığı açıklamada, “Türkiye’nin en köklü moda tasarım yarışmasında bugüne kadar 200’ün üzerinde gencimizi moda endüstrisine kazandırdık. Koza Genç Moda Tasarımcıları Yarışması ile tasarım dünyasına adım atan birçok isim bugün yerli ve yabancı markalar için koleksiyon hazırlıyorlar. Gücümüze güç katan genç yeteneklerimizin özgün tasarımlarının katkısıyla 30 yıl önce 1 milyar dolar civarında bulunan hazır giyim ihracatımızı 18,7 milyar dolarlara çıkardık. Türkiye’nin kilogram başına ihracat geliri ortalama 1,5 dolarlarda iken hazır giyim ve konfeksiyonda 23-24 dolarları konuşuyoruz. Katma değerli ihracatta zirvedeysek ve ülkemize her yıl 15 milyar dolar net döviz kazandırıyorsak tasarımın buradaki farkını unutmamamız gerekiyor. Genç yeteneklerimizle birlikte daha fazla tasarıma odaklanıp kilogram başına ihracat gelirimizi 40-50 dolarlara çıkarmak istiyoruz." dedi.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

...Ve Rusya'ya yeniden yatırım reytingi

Rusya ekonomisi için "beklenen" güzel haber geldi:  Standart & Poors uluslararası reytşmg ajansı, Rusya'nın kredi notunu yeniden "yatırım" seviyesine yükseltti. S&P, Rusya'nın kredi notunu "BBB-"ye yükseltirken, görünümünün "durağan" olduğunu duyurdu. Bu not arttırımı yabancı fonlar açısından Rusya'yı yeniden "yatırım yapılabilir ülke" seviyesine taşıyacağı büyük önem taşıyor.  S&P'den yapılan açıklamada, Rusya'nın yabancı para cinsinden kredi notunun "BBB-" seviyesine, yerli para cinsinden kredi notunun da "BBB" seviyesine yükseltildiği, görünümünün de "durağan" olduğu bildirildi. Makroekonomik politikaların, Rusya'nın dış ve mali bilançosunu güçlü tutacağı vurgulanan açıklamada, aynı zamanda daha sıkı yaptırımlara ve düşük emtia fiyatlarına karşı ekonomiyi de koruyacağına dikkat çekildi. AA'nın aktardığına göre, ekonomik düzelmenin hız kazanması ve değişken emtia fiyatlarının kamu finansmanı üzerindeki etkisinin azalması durumlarında Rusya'nın görünümünün "pozitife" yükseltilebileceğine yer verilen açıklamada, öte yandan, jeopolitik gelişmeler nedeniyle Rusya'nın üzerindeki yaptırımların daha da artması halinde ülkenin görünümünün "negatife" düşürülebileceği uyarısında bulunuldu. S&P, geçen sene yüzde 1,5 büyüme kaydeden Rusya ekonomisinin bu yıl yüzde 1,8; gelecek sene de yüzde 1,7 büyümesinin tahmin edildiğini aktardı. Bir diğer uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings ise, Rusya'nın kredi notunu teyit ettiğini açıkladı. Fitch Ratings'ten yapılan açıklamada, Rusya'nın yabancı ve yerli para cinsinden kredi notunun "BBB-" seviyesinde teyit edildiği, görünümünün de "pozitif" olduğu ifade edildi. Açıklamada, "pozitif" görünümle ilgili olarak, ekonomik politika çerçevesinin ilerlediği ve enflasyona karşı güçlü kararlılıkla hareket edildiği vurgusu yapıldı. Büyüme potansiyelini artıracak yapısal reformların uygulanması, güçlü parasal ve mali politikalarda makroekonomik dengenin oluşması durumunda Rusya'nın kredi notunun yükseltileceğine yer verilen açıklamada, öte yandan, yaptırımların artarak makroekonomik dengeyi sarması veya Rusya'nın uluslararası rezervlerinin azalması halinde ülkenin görünümünün "durağana" düşürüleceği kaydedildi. Açıklamada, geçen sene yüzde 1,5 büyüme yakalayan Rusya ekonomisinin bu yıl ve gelecek sene ortalama yüzde 2 büyümesinin öngörüldüğü bilgisine yer verildi. Kaynak: www.turkrus.com
Devamını Oku
Standard Post with Image

Başbakan Yıldırım yerli otomobil için tarih verdi

Başbakan Yıldırım Bursa'da AK Parti İl Kongresi'nde önemli açıklamalarda bulundu. Yıldırım, "Yerli otomobilin ilk örneğini 2019'da, seri üretimi 2020-2021'de bitirmiş olacağız" dedi. Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, "Dünyanın en güçlü ekonomilerinin bile krize girdiği bir dönemde, Türkiye büyümeye, kalkınmaya devam ediyor. Ekonomide seferberlik ruhuyla başladığımız 2017 rekor büyümesi, ihracat ve istihdam artışıyla devam ediyor." dedi. Her zaman milletle birlikte yürüdüklerine işaret eden Yıldırım, şöyle konuştu: İstiklalimizi, Cumhuriyetimizi ve demokrasimizi tehdit eden bütün şer odaklarına karşı mücadelemiz devam edecek. Türkiye Cumhuriyetini artık hiç kimse, hiçbir güç darbeyle, terörle, tuzaklarla durduramayacak, yürüyüşünü kesemeyecek. Türkiye'nin ekonomisi sağlam, istikrarlı. Yıllardır atlattığımız nice badirelere rağmen kararlı bir şekilde yolumuza devam ediyoruz." YERLİ OTOMOBİL SERİ ÜRETİM 2020-2021'DE Türkiye'nin üretim kapasitesinin artırılmasına yönelik çalışmalar yaptıklarına işaret eden Yıldırım, şunları kaydetti: "Hükümet olarak üretim kapasitemizi, rekabet gücümüzü, araştırma geliştirme kapasitemizi daha da arttıracağız. Teknoloji transferini hızlandırarak yerli ve milli ürünleri daha çok üreteceğiz. Yerli otomobilin ilk örneğini 2019'da, seri üretimi 2020-2021'de bitirmiş olacağız." "CANLA BAŞLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ" Türkiye için çalışmaya devam edeceklerini vurgulayan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: "İnşallah 2019'da ülkemizi, milletimizi hak ettiği yere getirmek için canla başla çalışmaya devam edeceğiz; Türkiye'nin birliği için, beraberliği için, tek millet, tek bayrak, tek vatan, tek devlet ülküsü için canla başla liderimiz Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde..." "TÜRKİYE DİMDİK AYAKTA" Yıldırım, kongrenin düzenlendiği TOFAŞ Spor Salonu önünde bekleyen vatandaşlara da hitap etti.  Sözlerine, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın selamını getirdiğini belirterek başlayan Yıldırım, AK Parti kongrelerinin adeta bir şölen, düğün, miting havasında geçtiğini ifade etti.  Başbakan Yıldırım, "Allah sizlerden razı olsun. Bu sevginiz, coşkunuz, muhabbetiniz daim olsun. Birliğimiz, kardeşliğimiz daim olsun." diyerek, şunları kaydetti: "Türkiye, bölgede var olan sıkıntılar, terör, kaos, Suriye'de, Irak'ta iç savaş, bütün bu olumsuzluklara rağmen dimdik ayakta. Milletimiz sayesinde. AK kadrolar, 15 yıldır bir yandan kumpaslara, darbelere, vesayet odaklarına meydan okurken, mücadele verirken, diğer yandan da Türkiye'nin kalkınması için, büyümesi için, Cumhuriyetimizin 2023, 100. yıl hedeflerini yakalamak için liderimiz Recep Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde, kararlı adımlarla yoluna devam ediyor. Ne dedik, 'Durmak yok yola devam.' Bursa hazır mısın? 2019'da yeni bir destan yazacak mıyız? Allah sizden razı olsun. Bursa işi bitirmiş, maşallah. Osmanlı'nın torunları, Osmanlı'nın doğduğu, sırtını Uludağ'a vermiş Bursa'nın güzel insanları, Allah sizden razı olsun. Sağ olun, var olun, Allah'a emanet olun. Biz de sizi seviyoruz. Başım, gözüm üstünde yeriniz var. Allah hepinizden razı olsun." Kaynak:www.milliyet.com.tr
Devamını Oku
Standard Post with Image

59. Uluslarası Ayakkabı Moda Fuarı Kapılarını Açtı

Türk ayakkabı ve saraciye sektörünün gelişimine katkı sağlayan Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı (AYMOD), 4 Nisan tarihinde CNR EXPO Yeşilköy’de kapılarını ziyaretçilere açtı. 59’uncu kez düzenlenen fuarda 2018-2019 Sonbahar/Kış sezonu ayakkabı modelleri sergilenerek yerli ve yabancı ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Fuar 7 Nisan tarihine kadar devam edecek. 60 bin metre karede 20 bin ziyaretçi hedefleniyor Yerli ve yabancı 20 bin ziyaretçinin beklendiği fuar, sektörün 2,5 milyar dolar olan 2023 yılı ihracat hedefine önemli katkı sağlayacak. Fuara; HammerJack, Twigy, Cabani, RicardoColli, Lapinta başta olmak üzere Devran, İnuovo Lota, Ridge, İlvi, Marcomen, Bulldozer, Darkwood, Topbaş United, Ferudun Kundura, Poletto, SofiaBaldi, Dunlop, Kemal Tanca, Molyer ve Sherlockson gibi sektöre yön veren firmalar katılıyor. Fuarda LASİAD Yönetim Kurulu Üyesi Arif  Özkan katılımcı olarak yer aldı. 
Devamını Oku
Standard Post with Image

5 kıtadan 150 bin ziyaretçi EVTEKS Fuarında

İstanbul Uluslararası Ev Tekstili Fuarı (EVTEKS) CNR EXPO Yeşilköy’de 24’ncü kez kapılarını açtı. 24-28 Nisan tarihleri arasında gerçekleşen fuarda,800’e yakın firmanın 2 bin markasısunuldu. Fuarı, yerli ve yabancı yaklaşık 150 bin kişi ziyaret etti. Fuara katılan Laleli Firmaları; ARYA BERA HOME DERSİYON KALKAN KISMET MAJESTİK COLLECTİON TIVOLYO HOME SUPER TEXTİL VIP VUAL
Devamını Oku
Standard Post with Image

İGİAD Girişimcilik Ödülü sahibini buldu

Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği (İGİAD), 2017 Girişimcilik Ödülü sahiplerini buldu. 26 Nisan Perşembe günü İstanbul’da bir kongre merkezinde düzenlenen ödül töreninin teması ‘Yerli ve Milli‘ oldu.‘2017 Yılı Girişimcilik Ödülü’nü İHA ve SİHA’ların üreticisi Baykar Makina adına Genel Müdür Haluk Bayraktar’a aldı. Şirket, terörle mücadelede ve Zeytin Dalı Harekatı’nda önemli rol üstlenen İnsansız Hava Aracı (İHA) ve Silahlı İnsansız Hava Aracı’nı (SİHA) ‘Yerli ve Milli’ imkanlarla ürettiği için ödüle layık görüldü. Törene İstanbul Valisi Vasip Şahin, Şişli Kaymakamı İdris Akbıyık, Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Celal Sami Tüfekçi, Baykar Makina Genel Müdürü Haluk Bayraktar, İGİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Karahan, dernek üyeleri, STK temsilcileri ve çok sayıda davetli yer aldı. Programa LASİAD adına Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Barış Köseliören ve Yönetim Kurulu Üyesi Arif Özkan katıldı.
Devamını Oku
Standard Post with Image

LASİAD’tan Yeni Proje

LASİAD tarafından yapılıp uygulamaya sunulan ‘’Lalelinfo’’ uygulamasının tanıtımı, Lalelinin beş faklı noktasında kurulan standlarda yapıldı.21-31 Mayıs tarihleri arasında tanıtımı yapılan ‘’Lalelinfo’’ mobil aplication uygulaması App Store ve Google Play yazılımlarına uyumlu. ‘’Lalelinfo’’nun amacı; Laleliyi ziyaret eden müşteri ve misafirlerin  aradıkları adresi bulması daha da kolaylaşıyor. Piyasa da benzeri olmayan bu uygulama ile Laleli’yi gerek ticari, gerekse turizm  amacıyla ziyaret eden yerli ve yabancı turist ve müşteriler aradıkları hizmet sağlayıcısını, mağazayı işyerini, üreticiyi, oteli, tarihi mekanları, eczaneleri, resmi kurumları, vb. lokasyonları kolayca bulup ulaşabiliyor. ‘’Lalelinfo’’ ayrıca; ‘’Beni Oraya Götür’’, ‘’Mağazayı Ara’’, Whatsapp Mesajlaşma ve Skype ile arama gibi özelliklere sahip.  
Devamını Oku
Standard Post with Image

11. İstanbul Moda Konferansı başladı

TİM Başkanı İsmail Gülle:"Eylül ayında ithalatın ihracatı karşılama oranı yüzde 88 seviyesine çıktı. Bizim için gelişmişlik seviyesi, ithalat ve ihracatı dengelemiş, cari açık vermeyen bir ekonomi ve sonrasında da daha fazla gelişerek dış ticaret fazlası veren bir ülke olmaktır." dedi. İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe:"Markalaşma stratejik programını, konsept fuar modelini, global algı yönetimi geliştireceğiz. Ülkemizden küresel ölçekte 5 büyük hazır giyim markasının alt yapısını oluşturacağız." açıklamalarında bulundu. TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, eylül ayında ithalatın ihracatı karşılama oranının yüzde 88 seviyesine çıktığını belirterek, "Bizim için gelişmişlik seviyesi, ithalat ve ihracatı dengelemiş, cari açık vermeyen bir ekonomi ve sonrasında da daha fazla gelişerek dış ticaret fazlası veren bir ülke olmaktır." dedi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından Çırağan Palace Kempinski'de düzenlenen 11. İstanbul Moda Konferansı, sektör temsilcileri, moda tasarımcıları, yerli ve yabancı konukların katılımıyla bugün başladı. Bu yıl "Responsible Fashion" teması ile hayata geçirilen ve 2 gün sürecek konferansın, gerçekleşecek B2B görüşmelerle ihracatın yanı sıra iç pazar ve istihdama da büyük destek sağlaması hedefleniyor. TİM Başkanı İsmail Gülle, konferansın açılışındaki konuşmasında, Türk tekstil sektörünün son yıllarda çok yol katettiğini belirterek, her yıl düzenlenen konferansın sektöre büyük katkıda bulunduğunu söyledi. Tekstil sektörünün, otomotivden sonra Türkiye'de ikinci büyük ihracatçı sektör olduğunu anımsatan Gülle, "Tekstil sektörünün ihracatı 26 milyar dolar seviyesinde. Bu rakamları aşmamız gerekiyor. Bundan sonraki süreçte içimizden çıkan markaların yurt dışındaki çalışmalarıyla bunu yakalayacağız. Hala tekstil sektörü olarak yatırımlara devam ediyoruz. Dünyanın üçüncü büyük denim hazır giyim üreticisi olduk. Dünyanın beşinci büyük konfeksiyon üreticisiyiz. Avrupa'nın ikinci büyük tekstil üreticisiyiz. Bu kadar önemli sıfatlara sahip bu gücün daha fazlasını yapıyor olması gerekiyor. Bunu hep birlikte gerçekleştireceğiz." diye konuştu. Gülle, sektörün 1,5 dolarlık pamuğu alıp 25 dolarlar seviyesinde katma değere çıkardığını belirterek, sektörün cari açığın kapanmasına katkıda bulunduğunu anlattı.   Eylül ayı ihracat rakamlarına da değinen Gülle, hizmet ve diğer sektörel ihracat başarılarıyla gelecek dönemde yıllık 200 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmayı hedeflediklerini aktardı.Gülle, TİM olarak tasarıma ve inovasyona önem verdiklerini vurgulayarak, inovasyon ve tasarımla daha fazlasını yapacaklarını belirtti.  TİM'in ihracat yapan sektörlerin sorunlarının çözümünde iş adamlarının yanında olduğunun altını çizen Gülle, Türkiye'de ihracatçı sayısının da gün geçtikçe arttığına dikkati çekti.Gülle, "Eylül ayında ithalatın ihracatı karşılama oranı yüzde 88 seviyesine çıktı. Bizim için gelişmişlik seviyesi, ithalat ve ihracatı dengelemiş, cari açık vermeyen bir ekonomi ve sonrasında da daha fazla gelişerek dış ticaret fazlası veren bir ülke olmaktır." dedi.       "HAZIR GİYİM ENDÜSTRİMİZ İÇİN YENİ HİKAYE YAZACAĞIZ"     İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe de sektör temsilcilerinin başarılı çalışmalarıyla İstanbul'un moda merkezi, Anadolu'nun ise üretim üssü olacağını söyledi.Değer zincirinin tüm aşamalarını, dijital dönüşümle birbirine entegre edeceklerini dile getiren Gültepe, dijital dönüşümün küresel ligde tutunmak için en önemli araç olduğunu vurguladı. Gültepe, sektörde değer zincirinin her halkasında verimliliği artırabilmek için çalışmalar yaptıklarını belirterek, "Sektörün küresel algısı da bizim için çok önemli. Hazır giyim endüstrimiz için yeni hikaye yazacağız. Markalaşma stratejik programını, konsept fuar modelini, global algı yönetimi geliştireceğiz. Ülkemizden küresel ölçekte 5 büyük hazır giyim markasının alt yapısını oluşturacağız." şeklinde konuştu. Son 9 aylık ihracat verilerine de değinen Gültepe, gelecek üç ayda sektör olarak çok daha iyi bir performans sergileyerek 2018 için öngördükleri 19 milyar dolarlık ihracat hedefine yaklaşacaklarını ifade etti. "2023'TE HAZIR GİYİM İHRACATIMIZ 25 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK" TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Hadi Karasu ise konferansın amacının dünyanın önde gelen modacılarını, ünlü markaların kurucularını, mucitleri, inovasyon ve teknoloji uzmanlarını sektörün temsilcileri ile İstanbul'da buluşturarak, değişen trendleri, yeni akımları, oluşturdukları vizyon, strateji eylem planını tartışmalarını sağlamak olduğunu söyledi. Konferansın ikinci gününde dünyanın büyük alım grupları ile sanayicilerin B2B görüşmeleri gerçekleştireceklerini bildiren Karasu, şunları kaydetti: "Binin üzerinde iş görüşmesinin yapıldığı bu platformda, her yıl yeni iş bağlantıları kuruluyor, mevcutlar pekiştiriliyor. B2B etkinliğimiz ihracata ve iç pazar satışına doğrudan ölçülebilir katkı sağlıyor. Hızla günlük hayatımızın bir parçası olan online satış platformlarının en büyük alım grupları ile iş birliği görüşmelerimiz sürüyor, bu satış kanalını da sektörümüzün hizmetine sunmayı amaçlıyoruz. 2023 yılında yani 5 yıl sonra, 2012 -2017 dönemi kayıplarını da telafi edebilirsek ve gelecek beş yılda da dünya ihracat artış seviyesinde büyüme gösterirsek, hazır giyim ihracatımız 25 milyar dolara ulaşacaktır. Bu hedefe ulaşabilmek için sektörümüze sunduğumuz stratejik eylem planı; kaybettiğimiz pazarları geri kazanmak ve yeni hedef pazarlara girmek, katma değer artışı sağlamak ve nihayet büyümeyi sürdürülebilir hale getirmek olmalıdır."      Kaynak : http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/11-istanbul-moda-konferansi-basladi-40975555                          
Devamını Oku
Standard Post with Image

Ticaret Bakanlığından "Yerli Üretim" açıklaması

Ticaret Bakanlığı, "Sermayesi yabancı olmakla birlikte Türkiye'de yatırım yapan ve katma değer üreten firmalar tarafından Türkiye'de üretilen ve satışa sunulan her tür mal için fiyat etiketlerinde 'Yerli Üretim' logosu kullanılması zorunluluğu bulunmaktadır" açıklamasında bulundu. Ticaret Bakanlığınca, sermayesi yabancı olmakla birlikte Türkiye'de yatırım yapan ve katma değer üreten firmaların ürünleri için fiyat etiketlerinde "Yerli Üretim" logosu kullanılmasının zorunlu olduğu belirtilerek, ithal edilen ve Türkiye'de sadece ambalajlanarak piyasaya arz edilen ürünlerin ise bu kapsamda kabul edilmeyeceği bildirildi. Bakanlıktan yapılan açıklamada, 3 Ekim itibarıyla yürürlüğe giren düzenlemeyle Fiyat Etiketi Yönetmeliği'nde değişikliğe gidilerek, etiket ve listelerde bulunması zorunlu bilgilere "malın satış fiyatı ve birim fiyatının uygulanmaya başladığı tarih" ile "üretim yeri Türkiye olan mallar için, Bakanlıkça tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işaret" hususlarının eklendiği hatırlatıldı. Bu doğrultuda tüketicilere yönelik mal satışlarında, ürünün Türkiye'de üretildiğini göstermek üzere tüketicilerin dikkatini ilk bakışta çekecek nitelikte "Yerli Üretim" logosu hazırlandığına işaret edilen açıklamada, bu logonun mevzuata uygun olarak kullanılmasında malın üretim yerinin tespitinin büyük önem taşıdığı vurgulandı. Açıklamada, "Yerli Üretim" logosunun perakende satışa konu hangi malların etiketleri üzerine yerleştirileceği hususu ile logonun kullanımına ilişkin usul ve esasların Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanan "Fiyat Etiketinde Yerli Üretim Logosu Kullanımına İlişkin Tebliğ" ile belirlendiğine dikkati çekilerek, şu ifadelere yer verildi: "Düzenlemeyle Sanayi Sicil Kanunu'nun ilgili maddesinde belirtilen işletmeler tarafından Türkiye'de üretilen malların, Türkiye'de üretilen el ve ev sanatları ürünleri ile Gümrük Kanunu'nun ilgili maddesinde sayılan ürünlerden (sanayi, gıda ve tarımsal ürünler ile madenler gibi) Türkiye'de elde edilen veya üretilen malların 'yerli üretim' sayılacağı kabul edilmiştir. Bu doğrultuda yurt dışından ithal edilen ve Türkiye'de sadece ambalajlanarak piyasaya arz edilen ürünler yerli üretim olarak kabul edilmeyecektir. Örneğin Rusya'dan ithal edilen pirincin Türkiye'de sadece ambalajlanarak satışa sunulmasının yerli üretim sayılmayacağı değerlendirilmiştir. Ayrıca, sermayesi yabancı olmakla birlikte Türkiye'de yatırım yapan ve katma değer üreten üreticilerin de yerli sayılacağı göz önünde bulundurularak Türkiye’de elde edilen veya üretilen malların yerli üretim sayılması gerektiği değerlendirilmiştir. Diğer taraftan 'yerli üretim' kavramı ile 'yerli malı' kavramları farklı olup birbirlerinin yerine kullanılmamaktadır. Zira sermayesi yabancı olmakla birlikte Türkiye’de yatırım yapan ve katma değer üreten firmalar tarafından Türkiye’de üretilen ve satışa sunulan her tür mal için de fiyat etiketlerinde yerli üretim logosu kullanılması zorunluluğu bulunmaktadır." Kaynak: https://www.dunya.com/ekonomi/ticaret-bakanligindan-yerli-uretim-aciklamasi-haberi-429292  
Devamını Oku
Standard Post with Image

Oyak-Renault, hibrit araçlar için motorları Türkiye'de üretecek

Türkiye’ye 100 milyon euroyu aşan teknolojik yatırım yapacak olan Oyak-Renault, hibrit araçlar için motoru Türkiye’de üretecek. Mehmet KAYA ANKARA-Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Oyak-Renault’un hibrit araçlar için motor üretimini Türkiye’de yapacağını açıkladı. Varank, Oyak-Renault Genel Müdürü Antoine Aoun’u kabul etti. Kabulün ardından verilen bilgide 100 milyon euroyu aşan tutarındaki yatırımın devlet teşvikiyle yapılacağı belirtildi. Yatırımla Türkiye’de ilk kez alüminyum motor üretilmiş olacak. Fabrikanın temeli 19 Ekim’de Bursa’da törenle atılacak. Görüşmeye yönelik bir açıklama yapan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, motor bloklarının yüksek teknoloji ile üretileceğinin altını çizerek, “Otomotiv sanayimiz için çok büyük bir atılım olan bu yatırım; katma değerli üretime, istihdama ve ihracata ciddi katkılar sunacak. Ayrıca cari açığın azaltılmasına yıllık 2.3 milyar dolar katkı sağlaması bekleniyor” dedi. Oyak-Renault’un yatırımı Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın 9 Nisanda açıklanan “süper teşvik” listesinde de bulunuyordu. Yatırım, Oyak Renault Otomobil Fabrikalarının yeni nesil hibrit araçlar için motor, batarya ve alüminyum motor bloğu üretimi kapsamında listeye girmişti. Yatırım projesinin en önemli ayağı olan alüminyum enjeksiyon fabrikasıyla başlayacak. Otomotivde yeni teknolojik yatırım Proje bazlı teşvik sistemi kapsamında yeni nesil hibrit araçlar için motor ve bileşenlerinden oluşan bir yatırım hayata geçiyor. Oyak Renault’un sabit yatırım tutarı 100 milyon avroyu aşan projesiyle fabrikadan çıkacak ürünlerin büyük bölümünün ihraç edileceği kaydedildi. Bakan Varank kabulün ardından yaptığı değerlendirmede; “Bu motor bloklarının üretiminde dünyada sadece birkaç yerde bulunan yüksek teknoloji kullanılacak. Otomotiv sanayimiz için çok büyük bir atılım olan bu yatırım katma değerli üretime, istihdama ve ihracata ciddi katkılar sunacak. Üretimde kullanılacak alüminyumun yerli temini için Türk şirketleriyle görüşmeler sürüyor. Dolayısıyla, yerli kaynaklarımızdan mümkün olan en iyi şekilde yararlanılmış olacak,” diye konuştu. Bakan Varank, yüksek katma değerli yatırımların Türkiye’ye çekilmesi için çalışmalar yapıldığını ve yatırımcılara ayrım yapmadan destek olunduğunu belirterek, “Yatırımcılarımız için son derece cazip teşvikler sunuyor, yerli ve yabancılar arasında hiçbir ayrım gözetmiyoruz. Türkiye’nin çok ciddi bir potansiyeli var, bu potansiyeli en iyi şekilde değerlendirecek ve ekonomideki yapısal dönüşüme hizmet edeceğiz. Ticaret savaşlarının konuşulduğu mevcut dünya konjonktüründe emin adımlarla daha da güçlenerek yolumuza devam ediyoruz. Bu yeni işbirliği her iki taraf için önemli kazanımları beraberinde getirecek. Firmanın ilk model hibrit otomobillerini de Türkiye'de üretmesini arzu ediyoruz” yorumunu yaptı. Bu arada, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Antoine Aoun’un görüşmede, Oyak Renault’un dünyanın 70 ülkesine ihracat yapan Türkiye’nin lider otomobil üreticisi olduğunu vurguladığı ve “Tüm modellerimizde üretimimize, yaptığımız planlamalar doğrultusunda 3 vardiya olarak devam ediyoruz. Türkiye, Renault Grubu için çok önemli bir ülke . Renault Grubu, Türkiye’ye güveniyor ve bu güven üzerine yatırım planlarını oluşturuyor.” dediği kaydedildi. Aoun’un motor yatırımına yönelik olarak ise yeni nesil hibrit motor üretiminde en önemli yatırımına başlanmakta olan Alüminyum Enjeksiyon Fabrikası olduğunu kaydettiği ve şirketin yatırımlarını sürdürme kararlılığında olduğunu vurguladığı bildirildi. Bakan Varank’ın, Renault Grubu’nun Dünya Başkan Yardımcısı Thierry Bollore ile OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem'in 19 Ekim'de Bursa'da yapılacak temel atma törenine katılması bekleniyor.   Kaynak: https://www.dunya.com/sektorler/otomotiv/oyak-renault-hibrit-araclar-icin-motorlari-turkiyede-uretecek-haberi-429249      
Devamını Oku
Standard Post with Image

‘Trend İnovasyon’la Ülkemize Hizmet Ediyoruz’

"Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) himayesinde bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen ‘Tekstil Aksesuarları Trend ve İnovasyon Etkinliği’ Wow Airport Hotel Convention Center’da başladı. Sektör derneklerinin ve tasarım öğrencilerinin yoğun ilgi gösterdi. " Konfeksiyon Yan Sanayi’nin gelecek projeksiyonuna yön vermek amacıyla kurgulanan ve 2016 yılında ilki gerçekleştirilen ‘Tekstil Aksesuarları Trend ve İnovasyon Etkinliği’ bu yıl üçüncü kez hazır giyim ve yan sanayi firmalarını bir araya getirdi.  Wow Airport Hotel Convention Center’da gerçekleştirilen etkinliğin açılış programına sektör dernekleri, hazır giyim markaları, moda tasarımı öğrencileri ve tasarımcılar yoğun katılım gösterirken, Okan Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü öğrencilerinin yan sanayi ürünlerini kullanarak hazırladıkları kreasyon, ziyaretçilerin oldukça ilgisini çekti.  Bosna Sancak Kültür ve Yardımlaşma Derneği Başkanı ve LASİAD YK Başkan Yardımcısı Muhammed Sancaktar, OTİAD Başkanı Rıdvan Kandağ, MESİAD Başkanı Yusuf Gecü, BATİAD Başkanı Şerafettin Kurt, TRİSAD Başkanı Mustafa Balkuv, ÖRSAD Başkanı Fikri Kurt, Çorap Sanayicileri Derneği Başkanı İlker Öztaş ve Okan Üniversitesi Sanat Tasarım Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Demet Irklı Eryıldız ve diğer sektör temsilcilerinin hazır bulunduğu açılış programına, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da ‘etkinliğin amacına ulaşmasını temenni ettiğini ve emeği geçen herkesi tebrik ettiğini’ içeren bir mesaj gönderdi.   Yan Sanayiciler ‘Trend İnovasyon’la Moda Algısına Destek Veriyor KYSD Başkanı Murat Özpehlivan açılış konuşmasında Trend İnovasyon etkinliğinin üç ana başlığı olduğunu ifade ederek şunları söyledi: ‘Birincisi, yan sanayimizin trend ve inovasyon yönünü geliştirmek. İkincisi, Üniversite-Sanayi işbirliğini artırmak ki bunu Okan Üniversitesiyle uzun zaman önce başlatmıştık; kendileri hazırladıkları kreasyonlarla bizlere farklı bakış açıları kazandırıyorlar. Üçüncüsü ise, hazır giyim sektörümüzün moda algısına yan sanayiden destek olmaktır. Hep söylediğimiz gibi burada bir kez daha yinelemek istiyorum; yan sanayi olmadan tam sanayi olmaz. Dünyanın her tarafında fuarlar, etkinlikler ve B2B’ler düzenleniyor. Metrekaresi 500-600 Euro’lardan fuarlara, B2B’lere katılan sektör firmalarımıza, bugünkü değerleriyle 380 Dolar civarında bir rakama stant sunmak gerçek manada ülkeye hizmet etmek demektir bize göre. Bu anlamda alın teri döken fuar komitemizi ve yönetim kurulumuzu huzurunuzda alkışlamak istiyorum. Kompozisyon yazarken bir kural vardır; önce ana metni yaz, başlığı en son koyarsın! Bu etkinliğin ismi de Trend İnovasyon; giriş kısmında alın teri, emek, gayret, gelişme kısmında mücadele, azim ve kararlılık var. İnşallah sonucu da hayırlı ve bereketli olur diye ümit ediyoruz. Hepinize tekrar teşekkür ediyorum geldiğiniz ve bizleri desteklediğiniz için.’ Sanayi-Eğitim İşbirliği Sürdürülebilir Olmalı Okan Üniversitesi Sanat Tasarım Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Demet Irklı Eryıldız da konuşmasında sanayi-eğitim uyumunun önemine değinerek KYSD ile uzun yıllar işbirliğine devam etmek istediklerini dile getirdi: ‘Sanat Tasarım Mimarlık Fakültesi Moda Tasarımı Bölümü olarak bu etkinliğe ikinci kez katılıyoruz. Murat Özpehlivan başta olmak üzere dernek yönetimine teşekkür ediyorum. Onlar sayesinde öğrencilerimiz sektörün değerli sanayicilerinin ürettiği malzemeleri tanıyorlar, o malzemelerle kreasyonlar yapıyorlar. Böylelikle hem yaratıcı güçleri gelişirken hem de sektörle tanışmış oluyorlar. Ve biz bunu çok büyük bir kazanç olarak görüyoruz. Öğrencilerimizle, sektörle ve tüm yan sanayicilerimizle birlikte her türlü projeye açık olduğumuzu belirtmek istiyorum. Uzun yıllar bu iletişimimiz sürsün istiyoruz. Ülkemize bu zor dönemlerde yaptığınız katkılar için çok çok teşekkür ediyoruz. Sanayisi, tekstili, eğitimi olmayan ülke olmaz. Yeter ki biz bu işbirliklerini elden geldiğince geliştirmenin yollarını arayalım.’ Son Gün Vizyon 2030 Lansmanı Var Konuşmalardan sonra etkinliğin açılış kurdelesini sektör temsilcileri hep birlikte kesti. Sonrasında etkinlik alanına geçen Başkan Özpehlivan ve diğer sektör temsilcileri stantları dolaşarak katılımcılara hayırlı olsun dileklerini ilettiler. Etkinliğin son gününde KYSD tarafından hazırlanan ‘Konfeksiyon Yan Sanayi Vizyon 2030’ kitap çalışmasının lansmanı da yapılacak. İTO 42. Zümre toplantısıyla birleştirilecek lansman çerçevesinde ekonomik gelişmelerin de gündeme alınması bekleniyor. Konfeksiyon Yan Sanayi Sektörü Hakkında: Konfeksiyon yan sanayi, Türk hazır giyim ve konfeksiyon sanayinin en önemli yapı taşlarından biri olarak tamamlayıcı ve katma değer oluşturulmasında pay sahibi olan önemli bir sektördür. Toplam konfeksiyon maliyetinde yüzde 5-10 oranında bir maliyete sahip olup nihai üründe yüzde 5-15 oranında bir katma değer sağlamaktadır. Uluslararası rekabete açık yapısıyla ihracat deneyimine sahip olup yaklaşık yüzde 20 oranında direkt ve yüzde 50 oranında dolaylı ihracat gerçekleştirilmektedir. Sektör, bu yapısıyla ülkemize döviz girdisinin sağlanmasında önemli bir sorumluluk üstlenmiş ve üretim potansiyeli ile ciddi oranlarda istihdam sağlamış bir sektördür.   Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) Hakkında: 1995 yılında kurulan Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği, sektöre verdiği hizmetleriyle ülke içinde ve dışında önemli platformlarda yer alan saygın bir kuruluştur. Yedi gruptan oluşan ve bu grupların içerisinde faaliyet gösteren sektörün öncüsü sanayici üyeleriyle birlikte KYSD’nin gücü, her geçen yıl daha da artmaktadır. Yapılan yatırımlarla ülke ekonomisine katkı sağlayan dernek üyeleri, ürünleri ve verdiği hizmetleriyle de uluslararası pazarlarda aranılan firmalar haline gelmişlerdir. Türk Konfeksiyon Yan Sanayi’nin ülke içinde oluşan gücünü uluslararası platformlarda gösterme çalışmalarını başarıyla sürdüren dernek, Türk tekstilinin gelişmesi için çaba gösteren kurum ve kuruluşların da destekçisidir.   Yan Sanayideki Dönüşüm, “Trend İnovasyon”la Başlayacak Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen ‘Tekstil Aksesuarları Trend ve İnovasyon Etkinliği’ sona erdi. İki gün boyunca Wow Hotel Airport Convention Center’da yerli ve yabancı misafirlerini ağırlayan KYSD, gelecek sene için şimdiden hazırlıklarına başladı. Konfeksiyon Yan Sanayi’nin en seçkin firmalarının iştirakiyle 25-26 Eylül 2018 tarihlerinde düzenlenen ‘III. Trend İnovasyon’ etkinliğinin ikinci ve son gününde, tasarımcıların ve sponsorların desteği, İsrail ile Rusya’dan gelen yabancı alım gruplarının katılımıyla oldukça verimli, renkli ve keyifli anlar yaşandı. Tasarımcılar Trend İnovasyona İnanıyor Moda Tasarımcıları Derneği’nden Can Yunus Çetinkaya, beklentisinin üzerinde bir organizasyonla karşılaşmaktan duyduğu mutluluğu dile getirirken, bir sonraki yıl etkinliğin içerisinde yer almayı düşünebileceğini ifade etti. Okan Üniversitesi öğrencilerinin düğme, fermuar, tela, etiket, vatka, dar dokuma gibi ürünleri kullanarak meydana getirdikleri ürünler, ziyaretçiler tarafından yine ilgiyle takip edildi. Firmaların ikinci günde daha yoğun bir şekilde görüşme yapmak amacıyla organizasyonu ziyaret etmeleri, Dernek yetkilileri ve katılımcılarca memnuniyetle karşılandı. Vizyon 2030 Hedeflerine Trend İnovasyonla Ulaşılacak III. Trend İnovasyon Etkinliği çerçevesinde İstanbul Ticaret Odası 42. Zümre Toplantısı da yapıldı. ‘Türkiye Konfeksiyon Yan Sanayi Sektörü: Vizyon 2030’ kitabının tanıtımının; hazırlık sürecinin ve sektöre kazandıracağı faydaların anlatıldığı toplantıda kitabın oluşmasında başrolü oynayan Prof. Dr. Bülent Özipek de söz alarak 2030 hedeflerinin önemine ve realize edilmesi için yapılması gerekenlere dikkat çeken bir konuşma yaptı. Kalite, fiyat, hız, tasarım, çevre ve sürdürülebilirlik hususlarının konfeksiyon yan sanayi için büyük önem arz ettiğini ifade eden Özipek, sınırlı olan direkt ihracatın artması için ‘Trend İnovasyon’ gibi etkinliklerin çok önemli olduğunu, bu sayede sektörün özgüveninin artacağını, dolayısıyla hazır giyim endüstrisine katma değer sunan yanının daha çok ön plana çıkabileceğini belirtti. Yapılan değerlendirmeler sonucunda sektör oyuncularının fikir birliği yaptığı başlıklar ise şöylece sıralandı: 1) Yan Sanayi Tedarik Denetim Sistemi kurulmalıdır. 2) Firma güvenliği ve denetimler için ilgili bakanlık içinde bir birim oluşturulmalıdır. 3) Yan sanayine yönelik Meslek Liseleri oluşturulmalı, kurulacak böyle bir lisede sektördeki uzmanların sektörle ilgili ana alanları belirleyerek ders vermesi, birikimlerini aktarması sağlanmalıdır. 4) Ortak numune, Tasarım Ofisleri ve Ar-Ge Merkezleri kurulmalıdır. 5) Fonksiyonel, sürdürülebilir, çevreye ve insan sağlığına duyarlı, geri kazanılmış malzemelerin kullanıldığı inovatif ürünler geliştirilmelidir ve bu yöndeki yapılanmalar desteklenmelidir. 6) Uluslararası müşterilerle direkt temas kuracak mekanizmalar geliştirilmelidir. 7) İTO’da Tekstil ve Yan Sanayi Borsası kurulmalıdır. 8) İstanbul sınırları içerisinde Uzman Yan Sanayi Bölgesi oluşturulmalıdır. Trend İnovasyon’un bu maddelerin hayata geçirilmesi için bir başlangıç olduğu noktasında hem fikir olan sektör temsilcileri, yan sanayinin gelecek projeksiyonuna yön verecek bu etkinliğin önümüzdeki yıllarda daha iyi anlaşılması ve sektördeki tüm firmalar tarafından sahiplenilerek Dünya çapında bir marka değerine sahip olması için bugünden itibaren çalışmalara başlayacakların söylediler. Trend İnovasyon Katılımcılarına Marka Tescil Desteği III. Tekstil Aksesuarları Trend ve İnovasyon Etkinliğinin sponsorlarından Adres Patent, etkinlik katılımcılarına özel olarak marka tescil işlemlerinde yüzde 25 civarında bir destek sunacağını açıkladı. Belirli bir süre zarfında yapılacak bu destek için ihtiyacı olan firmaların hemen kendileriyle irtibata geçmesi gerektiğini kaydeden Patent yetkilileri, Trend İnovasyon’un içerisinde olmaktan büyük onur ve mutluluk duyduklarını da ifade ettiler. Etkinlik, ‘Yan Sanayi Pastası’yla Sona Erdi Yine etkinlik sponsorlarından Pastan Burada, son günde, katılımcılara keyifli anlar yaşatan bir pasta hazırladı. Üzerinde yan sanayi ürünlerinin bulunduğu pasta, KYSD üyeleri ve katılımcılarla birlikte kesilerek misafirlere ikram edildi. KYSD Başkanı Dr. Murat Özpehlivan, bu ailenin bir parçası olmaktan duyduğu mutluluğu dile getirirken, emeği geçen herkese sonsuz şükranlarını sunmayı bir borç bildiğini, gelecek senenin kurgusunu yapmaya şimdiden başladıklarını ve bunun heyecanını tüm yıl boyunca hissedeceklerini, böylece üretken bir STK olmanın hazzını hep birlikte yaşayacaklarını kaydetti. Özpehlivan ayrıca dernek fuar-etkinlik komitesi üyelerinden Osman Nuri Noyan ve İsmail Ali Şahin’e birer plaket vererek, gayret ve emekleri için kendilerinin şahsında tüm komite ve YK üyelerine teşekkürlerini iletti. Ayrıca KYSD Yönetim Kurulu üyeleri, Trend İnovasyon katılımcılarıyla sponsorlarının stantlarını tek tek dolaşıp hepsine desteklerinden ötürü teşekkür ederek, katılım belgelerini takdim ettiler. Konfeksiyon Yan Sanayi Sektörü Hakkında: Konfeksiyon yan sanayi, Türk hazır giyim ve konfeksiyon sanayinin en önemli yapı taşlarından biri olarak tamamlayıcı ve katma değer oluşturulmasında pay sahibi olan önemli bir sektördür. Toplam konfeksiyon maliyetinde yüzde 5-10 oranında bir maliyete sahip olup nihai üründe yüzde 5-15 oranında bir katma değer sağlamaktadır. Uluslararası rekabete açık yapısıyla ihracat deneyimine sahip olup yaklaşık yüzde 20 oranında direkt ve yüzde 50 oranında dolaylı ihracat gerçekleştirilmektedir. Sektör, bu yapısıyla ülkemize döviz girdisinin sağlanmasında önemli bir sorumluluk üstlenmiş ve üretim potansiyeli ile ciddi oranlarda istihdam sağlamış bir sektördür.   Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) Hakkında: 1995 yılında kurulan Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği, sektöre verdiği hizmetleriyle ülke içinde ve dışında önemli platformlarda yer alan saygın bir kuruluştur. Yedi gruptan oluşan ve bu grupların içerisinde faaliyet gösteren sektörün öncüsü sanayici üyeleriyle birlikte KYSD’nin gücü, her geçen yıl daha da artmaktadır. Yapılan yatırımlarla ülke ekonomisine katkı sağlayan dernek üyeleri, ürünleri ve verdiği hizmetleriyle de uluslararası pazarlarda aranılan firmalar haline gelmişlerdir. Türk Konfeksiyon Yan Sanayi’nin ülke içinde oluşan gücünü uluslararası platformlarda gösterme çalışmalarını başarıyla sürdüren dernek, Türk tekstilinin gelişmesi için çaba gösteren kurum ve kuruluşların da destekçisidir   Kaynak: http://www.gazetesonan.com/haber/trend-inovasyonla-ulkemize-hizmet-ediyoruz/18000/
Devamını Oku